اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدن

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی: تأمین ۹۳درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی

ناصر اسکندری گفت: نیروگاه‌های حرارتی در ۱۰ ماهه امسال توانسته‌اند با تولید حدود ۳۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی، ۹۳ درصد برق مورد نیاز کشور را تأمین کنند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،  ناصر اسکندری با اشاره به سهم ۸۶ درصدی گاز در سبد سوختی نیروگاه‌ها گفت: نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای امسال تاکنون با تولید ۳۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی توانسته‌اند ضمن تأمین بیش از ۹۳ درصد برق مورد نیاز شبکه، نقش مهمی در تأمین انرژی پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور داشته باشند.

وی افزود: از این میزان تولید بیش از ۵۳ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل‌ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش حدود چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۳ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی بیان کرد: سال گذشته با افزوده شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس‌جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی در هشت‌ماهه امسال به عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط زیست هستیم.

اسکندری تصریح کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تنها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار موثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیرات گسترده آن خواهیم بود. تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۶ درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق از طریق گاز طبیعی، ۹ درصد از طریق گازوئیل و تنها پنج درصد از محل مازوت تأمین شده است./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا