اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

معاون سازمان توسعه تجارت: در تجارت ایران و آفریقا غفلت شده

معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اقدامات و مصوبات دولت در خصوص تجارت با آفریقا تاکید کرد: برای رونق تجارت و اجرایی شدن مصوبات، بخش خصوصی باید فعال‌تر عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت در حاشیه نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری ایران و کنیا که با حضور جعفر برمکی، سفیر سابق ایران در کنیا و جاشوا ایگوتا، گاتیمو سفیر کنیا در تهران برگزار شد، به غفلت نسبت به تجارت با آفریقا اشاره کرد و گفت: آفریقا آینده منابع دنیاست، از همین رو در یکی دو سال گذشته نگاه به آفریقا تغییر کرده و به دنبال جبران غفلت هستیم. این یک قطاری است که باید در حال حرکت اصلاح شود و از نشست‌های تئوری به اجرا و عمل رسید. هنوز مدل تجارت با آفریقا را بلد نیستیم، آفریقا به لحاظ فرهنگ تجارت بسیار متفاوت از قاره‌های دیگر است و باید قواعد کار با آنها را آموخت.

او با تاکید بر استفاده از تجربه تاجران موفق در تجارت با آفریقا گفت: اقدامات کنونی مانند ایجاد خط منظم کشتیرانی، اقدامات مالی و بانکی و راه‌اندازی ۱۱ مرکز تجاری در این قاره توانسته بر تجارت با آفریقا تاثیرگذار باشد. مصوبات این ستاد عملیاتی است، اما بخش خصوصی نیز باید مطالبه‌گری داشته باشد تا این مصوبات عملیاتی شود.

قنادزاده تاکید کرد: ما لایه‌ای از غفلت را کنار زده‌ایم، اما اگر بخش خصوصی وارد گود نشود، دوباره شرایط به قبل بازمی‌گردد. از همین رو بخش خصوصی باید از ظرفیت ایجاد شده از جمله راه‌اندازی خط کشتیرانی نهایت استفاده را داشته باشد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا