اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاتولید+دارویی، آرایشی و بهداشتیصنعت و معدننمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

نایب رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان صنایع آرایشی بهداشتی و عطریات کشور در گفتگو با تولیدآنلاین:افزایش بهره وری با کاهش هزینه های تولید+ویدئو

احمدزاده می گوید: کوچک کردن دولت، خصوصی سازی، تسهیل گری و کاهش هزینه های تولید باعث افزایش بهره وری در اقتصاد می شود

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،دکتر موسی احمدزاده نایب رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان صنایع آرایشی بهداشتی و عطریات کشور در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ایران بیوتی در خصوص راه حل بالا بردن بهروری در کشور که از سوی رهبر انقلاب یک نیاز اعلام شده بود، گفت: مقام رهبری به درستی تشخیص دادند که بهره وری در کشور ما حتی نسبت به رقبای منطقه ایمان پایین است، لذا امیدوارم سیاست گذاران به ویژه دولت محترم بایستی مخارجش را کاهش دهد و دولت باید کوچک شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: اگر میخواهیم با در سطح کلان و با نگاه استراتژیک به بهره وری برسیم ، باید سطح آگاهی و انگیزه مان را بالا ببریم ومدیریت برگرفته از خرد جمعی داشته باشیم آنگاه می توانیم با فضا دادن به جوانان دانش محور که ادبیات بهره وری را می دانند و کارایی لازم را دارند منجر به جهش تولید و همراه با مشارکت مردمی شکل بگیرد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت آرایشی و بهداشتی و عطریات کشور بیان کرد: ما در انجمن تولید کنندگان بدون کارخانه به اتفاق سی و پنج شرکت شعار را تبدیل به عمل کرده ایم و مدیریت برگرفته از خرد جمعی یک برند مشترکی را در این صنعت ایجاد کردیم که با مشارکت خرد جمعی و عموم مردم اتفاق خواهد افتاد داد .

احمدزاده تصریح کرد: وقتی که از پتانسیل همه عزیزان به درستی استفاده کنیم، به سمت سوی بهره وری خواهیم رفت و با منابع انسانی پیشرفته آموزش دیده و دارای انگیزه و ثبات خود به خود از همه مشکلات عبور خواهیم کرد و می توانیم شعار سال را محقق کنیم به شرطی که این سه شرط لازم ایجاد شود .

این فعال صنعت آرایشی و بهداشتی کشور اظهار کرد: انجمن ما وارد کنندگان صنعت کازمتیکس ایران بود بعد از ممنوعیت واردات از استراتژی های پیشرفته استفاده کردیم که تولید بدون کارخانه را مطرح کردیم که معاون محترم وزیر صنعت با آقای دکتر برادران جلسه ای داشتیم که آیین نامه تولید بدون کارخانه را تسهیل گری بکنند که پروانه ای که صادر می شود. قطعا تسهیل گری منجر به بهره وری خواهد شد.

احمدزاده افزود: در دنیا و در جامعه های توسعه یافته، تولید به سمت و سوی برون سپاری رفته و الن دیگر کسی بخواهد کالایی را تولید کنددیگه نیازی نیست این همه هزینه کند و کارخانه دار باشد و با استفاده از ظرفیت خالی سایر کارخانه ها می تواند با کمترین هزینه به هدف خود برسد.

وی خاطرنشان کرد :در انجمن تولید بدون کارخانه بیش از صد و سی تا شرکت این مسئله را اجرا کردیم و پروانه های بهداشتی آنها صادر شده و امیدواریم در در سال جدید تا اواخر امسال به ۲۶۰ شرکت برسیم و با این برند مشترکی که شروع کردیم با مشارکت مردمی بسیار بسیار به این مسئله امیدواریم .

احمدزاده در خصوص کیفیت سی و یکمین نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی گفت: امسال شرکت های خوبی در این نمایشگاه حضور داشتند از همین جا از وزیر محترم تقاضا دارم که با سازمان توسعه تجارت مذاکره شود که در رویدادها و نمایشگاه های بزرگ دنیا که شاه راه اقتصادی جهان هستند از جمله نمایشگاه های بین المللی هنگ کنگ و ایتالیا حضور داشته باشیم. رایزن های اقتصادی و سفرای ما در کلیه کشورهای دنیا این بستر را ایجاد کنند ،ما این توانایی را داریم و سی سال در حوزه ی جهانی کار کردیم ، می توانیم با کلیه این ۲۶۰ شرکتی که در این نمایشگاه حضور دارند با برجسته هاشون در نمایشگاه های بین المللی خارجی حضور داشته باشیم.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعت آرایشی و بهداشتی و عطریات کشور افزود: در ابتدا در نمایشگاههای ایتالیا و هنگ کنگ و در سال های بعدی در کل دنیا حضور داشته باشیم و اعتماد مشتریان خارجی را بدین نحو بدست بیاوریم.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم، تسهیل گری در صدور پروانه تولید بدون کارخانه باعث ایجاد ارزش برلای تولیدکنندگان بدون کارخانه می شود. ما نیز در انجمن می دانیم با دنیا چطور با تحریم ها مقابله بکنیم ، دولت فقط تسهیل گری کند که ما بتوانیم وارد بازارهای جهانی شویم.

احمدزاده اظهار کرد: اگر تولید صادرات محور نباشد ، بدون شک تعطیلی آن سازمان فرا می رسد و اگر فضای ورود به بازارهای جهانی در نمایشگاه بین المللی وجود داشته باشد با مزیت رقابتی و از استراتژی های پیشرفته با آن تفاوت و تمایزی که ما نسبت به رقبای بین المللی داریم می توانیم وارد بازارهای جهانی شویم.

این فعال صنعت آرایشی و بهداشتی بیان کرد: امیدوارم دولت محترم با یک نگاه متفاوت و متمایز با دیدگاه استراتژیک به تولید بدون کارخانه نگاه کند. از نگاه نظم نوین جهانی تولیدکنندگان بدون کارخانه، تولیدکننده واقعی هستند زیرا باعث کاهش هزینه کشور می‌شوند.

وی افزود: با کاهش هزینه های تولید، از منابع به درستی استفاده می‌شود و به بهره وری می رسیم. بهره وری و کارایی پایه اصلی رشد صحیح کشور است.

احمدزاده گفت: به کارگیری و تربیت افراد شایسته، متخصص و ممتاز، حضور در بازارهای جهانی را در پی خواهد داشت و تولید بدون حضور در بازارهای جهانی باعث شکست در مقابل رقبای بین المللی می‌شود.

وی با تقاضا از دولت، مجلس و قوه قضاییه و تمام سیاست گذاران برای به حداقل رساندن بروکراسی اداری برای ثبت یک برند عنوان کرد: شعار سال تنها بر روی سربرگ‌ها نباشد و برای تحقق شعار سال به جوانان کشور اعتماد شود.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعت آرایشی و بهداشتی و عطریات کشور در ادامه افزود: دنیا به سمت برون سپاری حرکت می‌کند و دولت نیز باید مخارج خود را کاهش دهد و زمان شش ماهه برای ثبت یک برند تجاری و تولید به دو ماه کاهش یابد تا منجر به بهره وری سریع شود.

موسی احمدزاده در پایان گفت: امیدوارم در رویدادی که برای تولید بدون کارخانه برگزار خواهد شد، ارتباط دوطرفه ای با تامین کنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان داخلی و خارجی به وجود آمده و به جایگاه شایسته صادرات برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا