اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

نایب رئیس هیات‌مدیره گروه صنایع غذایی ویتانا:دومین صنعت اشتغال‌زای کشور را دریابید!/ افزایش نیاز به سرمایه در گردش و عدم همراهی بانک‌ها

ذائقه ما ایرانیان از کودکی، نوجوانی، جوانی و دیگر رده‌های سنی، با انواع و اقسام محصولات شرکت «ویتانا» آشنا است و طعم خوش انواع بیسکویت، کلوچه، کیک، چای، قهوه و دیگر محصولات این شرکت را بارها تجربه کرده‌ایم. ویتانا، اولین کارخانه تولید بیسکویت ایرانی است و شاید به جرات بتوان گفت که کمتر ایرانی وجود داشته باشد که حداقل یک بار محصولات این شرکت را تجربه نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، حسن گرجی، نایب رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ویتانا (سهامی عام) در معرفی کوتاهی از گروه صنعتی ویتانا می‌گوید: این مجموعه تولیدی و صنعتی در سال ۱۳۳۷ به‌عنوان اولین تولید کننده انواع بیسکویت و نان صنعتی در کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج با برند ماندگار و تاریخ‌ساز بیسکویت «مادر» و «ویتانا» و سایر برندها شامل: چای تی، تیویکا، دومیکا، نیکا، دلاتو، لاکی و غیره … تاسیس شد و تا کنون محصولات خود را به بازارهای داخلی و بازارهای هدف صادراتی عرضه کرده و خواهد کرد .

هفت دهه همراهی با هم‌وطنان

گرجی افزود: نزدیک به هفت دهه هموطنان عزیز، یاد و خاطرات خوبی با طعم و مزه این محصولات داشته و دارند؛ زیرا رسالت ما در گروه صنعتی ویتانا حفظ کیفیت و کمیت با استفاده از مواد اولیه مرغوب و بهره‌گیری از خطوط تولیدی روز دنیا و چشاندن مزه خوش محصولات خود به هموطنانمان است.

۱۸۵۰ نفر اشتغال‌زایی

وی با بیان اینکه صنعت غذا، بر اساس اعلام رسمی نهادهای نظارتی، با بیش از ۴۰۰ هزار شغل در کشور، دومین صنعت فعال در زمینه اشتغال‌زایی می‌باشد و با ارائه بیشترین ارزش افزوده در حال فعالیت است، گفت: یکی از بنگاه‌های فعال در این بخش، خانواده بزرگ گروه صنعتی ویتانا (سهامی عام) است که با ایجاد زمینه اشتغال برای بیش از ۱۸۴۱ نفر در تولید و پخش، به دنبال تحقق طرح‌های توسعه‌ای خود در شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین است تا در آینده نزدیک شاهد گسترش خانواده بزرگ ویتانا باشیم.

۲۵ هزار تن تولید و ۱۵ درصد صادرات

نایب رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ویتانا درباره سهم این مجموعه از بازار داخلی و همچنین وضعیت صادراتی شرکت به این نکته اشاره کرد: میزان تولید در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۵ هزار تن انواع محصولات خواهد بود و در حال حاضر ۱۵ درصد از تولید سالیانه شرکت ویتانا به بازارهای صادراتی شامل کشورهای عراق، افغانستان، امارات، کویت، لبنان، چین، فرانسه، ایتالیا و کانادا و غیره … اختصاص دارد و در آینده نزدیک نیز شاهد رشد وزنی و ارزی آن خواهیم بود.

بخشنامه‌های خلق‌الساعه

وی در مورد مشکلات این حوزه‌ی کاری گفت: از جمله مشکلات پیش روی تولید، بخشنامه‌های خلق‌الساعه و عدم هماهنگی بین سازمان‌های مختلف است؛ به‌طور مثال برای اخذ پروانه ساخت، سازمان غذا و دارو از محصولات تولیدی، آزمایش به‌عمل آورده و سازمان استاندارد نیز برای اخذ گواهی، همان محصول را دوباره و با پرداخت هزینه و صرف وقت بیشتر، مجدد آزمایش می‌کند که اینگونه ناهماهنگی‌ها، موانع و هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد.

گرجی با اشاره به افزایش شدید نیاز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با توجه به افزایش بی‌رویه و بین ۵ تا ۷ برابری نرخ تهیه مواد اولیه در مقایسه با دوره‌های مشابه گذشته، افزود: از دیگر مشکلات تولید، عدم همراهی سیستم بانکی با تولیدکنندگان و عدم پای‌بندی به تامین ۹۰ درصدی ارزش فروش سال گذشته هر واحد تولیدی است.

وی افزود: جا دارد در سال مزین به مهار تورم و رشد تولید، از مسئولین خواستار رشد ۲۰۰ درصدی قابلیت پرداخت تسهیلات‌دهی به واحدهای تولیدی، به نسبت ارزش فروش سال گذشته آنها، برابر مصوبه ابلاغی به صنعت دارو باشیم، تا با حفظ تولید و اشتغال پایدار، شاهد ثبات در این زمینه باشیم.

گرجی در پایان خاطرنشان کرد: محدودیت‌های اعلامی از سوی سازمان استاندارد، درخصوص طرح برند و فرآورده بر روی بسته‌بندی در زمان چاپ سلفون، چاپ، سایز آرم، درج نام سازمان فوق‌الذکر و غیره… در جهت حمایت از بنگاه‌های تولیدی، مرتفع گردد./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا