اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتتشکلهاخراسان رضویصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاریکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

نایب رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی: عمر نیمی از ماشین‌آلات معدنی کشور بالای ۱۵ سال است

نایب رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: اکنون افزون بر نیمی از ۳۷ هزار دستگاه ماشین آلات معدنی کشور که در سامانه رسمی «کادا» ثبت شده است، عمر بالای ۱۵ سال دارند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،سجاد غرقی در حاشیه نشست اعضای هیاتهای نمایندگان اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در مشهد مهمترین دغدغه بخش معدن را تامین ماشین آلات معدنی ذکر کرد.

وی ۷۰ درصد از هزینه های عملیات معدنی را مبتنی بر ورود ماشین آلات دانست و افزود: هم محدودیتهای ارزی و هم بحثهای مبتنی بر تحریم ها و فقدان نمایندگی ها باعث شده است که هزینه این حوزه ها افزایش یابد.

غرقی بیان کرد: ماشین آلات معدنی دست دومی که در حال فعالیت هستند، باعث شده که نیمی از ناوگان بخش معدن کشور در مجموع خارج از رده باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به مزیتهای معدنی کشور که هم در تکمیل زنجیره ها و هم پیشران زنجیره های ارزش مانند آهن، فولاد، مس و سایر زنجیره های ارزش با مخاطره مواجه می شود، تاب آوری در حوزه اقتصادی تا حد زیادی به معدن و صنایع معدنی وابسته است.

وی اضافه کرد: در این راستا باید حتما در خصوص تامین ماشین آلات، تامین ارز برای ابزار تولیدات معدنی کشور و آزاد کردن واردات ماشین آلات تدبیر شود./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا