اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاری

نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع پایین دستی پتروشیمی میزبان ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی

نخستین نمایشگاه بین المللی ایران کمیکال (صنایع پایین دستی پتروشیمی و مواد آزمایشگاهی) با حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، در این نمایشگاه که با حضور رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه صنف تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آغاز بکار کرد بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی و همچنین ۳۰ شرکت دانش بنیان و کسب و کار‌های نو پا (استارتآپی) نوین‌ترین تولیدات و دستاورد‌های صنعتی، تجهیزاتی و خدماتی خود را ارائه کردند.

در نخستین نمایشگاه بین المللی ایران کمیکال (صنایع پایین دستی کارخانه‌های پتروشیمی و مواد شیمیایی)؛ گروه‌های کالایی مواد پایه شیمیایی، پوشش‌های حفاظتی صنعت شیمیایی، صنایع غذایی، کشاورزی، تولید صنعتی (ساخت)، صنایع نساجی، چرم مصنوعی، سلولوزی، بهداشتی و آرایشی همچنین دارو، تجهیزات پزشکی و تجهزات آزمایشگاهی، فرآورده‌ها و مشتقات نفتی، فرآورده‌های پارافینی، حلال‌های شیمیایی، پلیمرها، صنایع پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات، دانش بنیان ها، استارتاپ ها، پارک‌های علم و فناوری و خدمات عرضه شده است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همچنین حضور هیئت‌های تجاری و برگزاری نشست‌های رو در رو از مهمترین برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

معرفی توانمندی‌های کشورمان در حوزه صنایع پتروشیمی، شیمیایی و آزمایشگاهی از ابعاد مختلف اعم از تولید ماشین آلات، مواد اولیه، تجهیزات و خدمات وابسته، ایجاد ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و تامین کنندگان مواد و تجهیزات شیمیایی و آزمایشگاهی با مصرف کنندگان، معرفی محصولات و خدمات تولیدی و افزایش آگاهی مشتریان، توسعه صادرات و یافتن بازار‌های جدید صادراتی، اطلاع از روند تغییرات بازار و نوآوری‌ها، عرضه آخرین پیشرفت‌های صنعتی توسط شرکت‌های پیشرو بین المللی، ایجاد فضایی برای تعامل میان فعالان حوزه صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی از قبیل تولیدکنندگان، بازرگانان، ارائه کنندگان خدمات و توزیع کنندگان و ایجاد بستری برای تعامل هر چه بیشتر نهاد‌های علمی و پژوهشی کشور با صنعتگران داخلی و خارجی، از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.

صنایع شیمیایی و پتروشیمی یکی از صنایع مهم و اصلی در ایران و جهان به شمار می‌رود و به‌عنوان منبع مهم و اساسی درآمد‌های غیرنفتی، نقش به سزایی در رشد و گسترش صنایع داخلی، توسعه و بومی‌سازی فنّاوری‌ها و رشد صنایع پایین‌دستی خود دارد.

نخستین نمایشگاه بین المللی ایران کمیکال (صنایع پایین دستی کارخانه‌های پتروشیمی و مواد شیمیایی) تا پنجم دی ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا