اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

نوسانات اقتصادی، قدرت برنامه‌ریزی را از صاحبان سرمایه گرفت

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،در هفته‌های اخیر مجدد موجی از افزایش قیمت دلار را در کشور شاهد بودیم. این افزایش نرخ هر چند وقت یکبار رخ می‌دهد و صنایع تولیدی کشور را با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند.

در این سال‌ها آنچه به صورت مرتب از سوی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شده، مقابله با نوسانات و رسیدن به شرایط پایدار اقتصادی بوده است. وضعیتی که سرمایه‌گذاران را در پیش‌بینی‌های بلندمدت کمک کند. با این وجود همچنان شاهد نوسانات ارزی و یا صدور انواع بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ناگهانی هستیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با انتقاد از پیش‌بینی‌ناپذیر بودن روند اقتصاد کشور، نوسانات ارزی را مانعی جدی در برابر تولید دانست و تاکید کرد: هیچ کشوری با این سطح از پیش‌بینی‌ناپذیری نمی‌تواند به بهبود اقتصادی بیاندیشد.

پیمان فروهر با اشاره به از آسیب‌هایی که بی‌ثباتی‌های اقتصادی بر سر صنایع کشور آورده است، گفت:  نوسانات اقتصادی، امکان و قدرت برنامه‌ریزی را از تولیدکنندگان گرفته و به روند تامین تجهیزات، مواد اولیه تولید و فناوری‌های مورد نیاز بنگاه‌ها آسیب وارد کرده است.

او ادامه داد: در این شرایط، عدم ثبات قیمت ارز نه تنها تامین مواد اولیه را پیچیده کرده بلکه در ارائه خدمات عمومی در داخل کشور نیز اثر منفی گذاشته است و با این استدلال که قیمت ارز افزایش یافته است، شاهد گران شدن همه چیز در بازار داخل هستیم و این دومینوی رنج‌آور مدام تکرار می‌شود.

فروهر، گرفتن قابلیت برنامه‌ریزی از صاحبان سرمایه را عامل اصلی کند شدن روند سرمایه‌گذاری و تولید در کشور عنوان کرد و ادامه داد: اگر قرار باشد در کشور شاهد رونق تولید و سرمایه‌گذاری باشیم باید ثبات را به اقتصاد برگردانیم و راهی جز این نداریم./پایگاه خبری اتاق ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا