اقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

وزیرکشاورزی:صادرات محصولات کشاورزی تا زمان کسب سهم از بازار جهانی آزاد است

محمدعلی نیکبخت وزیر کشاورزی از عدم محدودیت برای صادرات محصولات کشاورزی بویژه گلخانه‌ای خبر داد تا تولیدکنندگان سهمی در بازار جهانی بدست بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری تولید واقتصاد (تولید آنلاین)،محمدعلی نیکبخت با بیان اینکه رویکرد وزارت کشاورزی توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای است، گفت: عمده محصولات تولیدی گلخانه‌ها، صادراتی است و عرضه آنها اثر بسزایی در ایجاد تعادل قیمتی این محصولات دارد.

وی افزود: هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای صادرات محصولات کشاورزی بویژه گلخانه‌ای وجود ندارد. در این دوره به سمت مسدود‌ کردن جریان تولید نرفته و صادرات آزاد است تا تولیدکنندگان بتوانند سهمی در بازار جهانی بدست بیاورند. دولت، مجلس و دستگاه‌های تامین منابع مالی باید توجه ویژه‌ای به بخش تولید محصولات کشاورزی داشته باشند.

نیکبخت ادامه داد: در بودجه ‌سال ‌۱۴۰۲ برای خرید تضمینی گندم ۱۰۵ هزار‌ میلیارد‌ تومان تصویب شد که بعد از برداشت این محصول بهای گندم خریداری‌ شده به ۱۵۶ هزار‌ میلیارد‌ تومان رسید. میزان گندم خریداری‌ شده از کشاورزان بیشتر از برآوردها و سقف منابع مالی بود و برای نخستین‌بار قانون بودجه‌ اصلاح و این مبلغ به‌حساب کشاورزان واریز شد./بورس پرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا