اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتولید دانش بنیانشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریفن آوری و ارتباطاتهمایش و نمایشگاه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: شهر دانا برتر از شهر هوشمند است

محمدعلی زلفی‌گلی گفت: باید به دنبال شهر دانا باشیم، وقتی می‌گوییم شهر هوشمند یعنی شهری که تنها متکی بر فناوری است اما در شهر دانا به علوم انسانی و علوم دینی هم پرداخته می‌شود. در شهر هوشمند کنترل بیرونی است اما در شهر دانا کنترل‌ها هم بیرونی و هم درونی است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، محمدعلی زلفی‌گلی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند گفت: بحث هوشمندی باید فراتر از شهر دیده شود و به زندگی فردی و اجتماعی تسری یابد.

وی افزود: به جای شهر هوشمند بهتر است بگوییم شهر دانا. دانا به کسی می‌گویند که علم و عقل را با هم دارد و شهر دانا شهری بهره‌مند از این دو است، عقل یعنی استفاده از تجربه و قدرت پیشگیری و علم یعنی برطرف کردن نیازها و افزایش دارایی‌ها.

زلفی‌گلی تصریح کرد: باید به دنبال شهر دانا باشیم، وقتی می‌گوییم شهر هوشمند یعنی شهری که تنها متکی بر فناوری است اما در شهر دانا به علوم انسانی و علوم دینی هم پرداخته می‌شود. در شهر هوشمند کنترل بیرونی است اما در شهر دانا کنترل‌ها هم بیرونی و هم درونی است.

وزیر علوم ادامه داد: میان آرامش و آسایش تفاوت وجود دارد. شهر هوشمند تنها آسایش دارد اما ممکن است آرامش به بار نیاورد آرامش علاوه بر فناوری علوم انسانی، دینی و هنر را هم دربرمی‌گیرد./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا