اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتخودروشرکتهاصنعت و معدن

وعده ایران‌خودرو محقق شد/ رشد ۴۶ درصدی تولید خودرو طی ۹ ماه

به گزارش تولید و اقتصاد، اوایل آذر ماه بود که این گروه صنعتی ضمن اشاره به اینکه پایان آذر ماه موعد عبور از رکورد عرضه سال ۱۴۰۰ است، از ثبت رکوردی تازه خبر داد و وعده کرد که در پایان ۹ ماهه ۱۴۰۱، از رکورد تولید مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۲۵ هزار و ۵۸۴ دستگاه خودرو عرضه شده عبور خواهد کرد.

طبق آمار اعلام شده ایران‌خودرو، طی ۹ ماهه امسال ۴۶۰ هزار و ۲۷۱ دستگاه خودرو کامل تولید کرده است که نسبت به ۳۱۵ هزار و ۷۸۰ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد بیشتر است.

تولید ایران‌خودرو در آذر ماه با تیراژ ۶۲ هزار و ۹۹۵ دستگاهی، بیشترین تولید ماهانه ایران‌خودرو طی این ۹ ماه است.

همچنین این گروه خودروسازی، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۴۵۲ هزار و ۱۶۹ دستگاه خودرو تجاری‌سازی (فاکتور) کرده است که ۴۵ درصد بیشتر از تعداد خودرو فاکتور شده در مدت مشابه سال گذشته است. طی ۹ ماهه سال گذشته ۳۱۲ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو فاکتور شده بود.

بیشترین میزان فاکتور خودرو در گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری نیز، در آذر ماه امسال معادل ۶۷ هزار و ۵۶ دستگاه ثبت شده است.

میزان عرضه محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در ۹ ماهه امسال به ۴۵۱ هزار و ۲۴ دستگاه رسیده است که نسبت به ۳۲۵ هزار و ۵۸۴ دستگاه عرضه شده در ۹ ماهه ۱۴۰۰ قریب به ۴۰ درصد (۳۹ درصد) بیشتر است.

بر همین اساس می‌توان گفت که ایران‌خودرو توانسته است، وعده شکست رکورد تولید را محقق کند و با تولید بیش از ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو (سواری و تجاری) از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به عبور از رکورد تولید و عرضه در سال ۱۴۰۰ شد./ایرانخودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا