اقتصاداهم اخبارتشکلهاشرکتها

پیشنهادهایی که موجب تحقق شعار سال می شود

به گزارش تولید آنلاین پیشنهادات این اتحادیه به شرح زیر است:

  1. تسهیل در تامین مواد اولیه کارخانجات از طرف صنایع بالادستی مثل پتروشیمی ها و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا که درحال حاضر به این موضوع در هیچ شرایطی توجهی نمی شود، اکثرا یا خیلی کمتر از تقاضا و یا بعضا هم بیشتر از تقاضا عرضه میشود .
  2. در حال حاضر قیمت گذاری مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات از طرف صنایع بالادستی در زمان عرضه به تولیدکنندگان بر پایه قیمت جهانی آن صورت میگیرد در حالیکه افزایش نرخ قیمت مواد اولیه را به چند برابرافزایش میدهد و برای فعالین، در این بخش، تولید مقرون به صرفه نبوده و چون بازار کشکش افزایش قیمت محصولات تولیدی در صنایع پایین دستی را ندارد لذا در پی آن، خروجی تولید به شدت کاهش می یابد و شاغلین در این صنعت را به سوی بیکار شدن سوق می دهد.
  3. برخلاف بسیاری از کشورها، تولید به هیچ وجه از طرف سیاستگذاران حمایت نمی شود، بعنوان مثال عدم وجود معافیت های نسبی در اخذ مالیات ها و هزینه های آب و برق مصرفی و بیمه و غیره، تسهیلاتی که کمکی به تولید و  آن را پشتیبانی کند وجود ندارد.
  4. تسهیلات بانکی برای تقویت تولیدکنندگان به معنای واقعی ملاحظه نمی شود.
  5. برای صادرکنندگان در این صنعت همانند سایر صنایع پایین دستی دیگر، عملا تسهیلات و مشوقی وجود ندارد. چون قوانین سخت گیرانه گمرک و بانک مرکزی ،کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی را سخت و قدرت رقابت با رقبای خارجی را از آنها سلب نموده است.
  6. بطوریکه ملاحظه می فرمایید عمده مشکلاتی که اشاره شد سد پیش روی صاحبان این صنایع در کشور است  که در صورت برطرف شدن این موانع،تولیدکنندگان می توانند به حیات خود ادامه دهند که این همان تحقق شعار پشتیبانی از تولید و مانع زدایی هاست .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا