اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

چشم‌اندازِ روشنِ ارزآوری بیشتر در صنعت فولادِ کشور

بدون تردید یکی از اصلی‌ترین صنایع مادر کشور، صنعت گسترده و عریض و طویل فولاد است که با قدمتی طولانی همواره نقش قابل توجهی در تولید ناخالص ملی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، صنعت فولاد از  قابلیت بالایی برای ارزآوری  و تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اساسی تولید، داروها و اقلام مورد نیاز مردم برخوردار است. خوشبختانه به نظر می‌رسد فولاد مبارکه در این زمینه پیشتاز است و توانسته رکوردهای ارزآوری صنعت فولاد کشور را به میزان قابل توجهی جابجا سازد.

۲۲ آذرماه، محمدیاسر طیب‌نیا مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه پارسال برای اولین از ۱۰ میلیون و۲۴۷ هزار تن طرفیت اسمی عبور کردیم، گفت: تا امروز بیش از ۲۵ میلیون تن صادرات محصولات فولادی و ۱۱ میلیارد دلار ارزآوری داشتیم.

طیب‌نیا فولاد مبارکه اصفهان را بزرگترین تولیدکننده‌کننده محصولات فولادی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا خواند و ادامه داد: ارزش کنونی بازار ما ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که ارزش واقعی آن به بالای ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد همچنین این صنعت سهم یک و نیم درصدی در تولید ناخالص داخلی و شش درصدی در صنعت دارد.

بازارهای فولاد مبارکه در غرب آسیا و شمال آفریقا گسترده است و با استناد به این بازار گسترده و موفقیت‌هایی که تا کنون این ابرتولیدکننده فولادی کشور به دست آورده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم میزان ارزآوری این کارخانه در آینده‌ای نزدیک به ۱۵ یا حتی ۲۰ میلیارد دلار برسد.

چشم انداز روبرو روشن است و یقین داریم که ارز حاصل از فروش محصولاتِ باکیفیت فولاد  مبارکه می‌تواند بسیاری از کمبودهای ارزی در صنایع دارویی و غذایی کشور را جبران کند./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا