راه و مسکن

چینی‌ها آماده تامین منابع مالی پروژه‌های زیر ساختی هستند

به گزارش روز دوشنبه به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دو ماه بعد از امضای سند همکاری‌های جامع ایران و چین، امروز «امیرمحمود غفاری»، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی که مسوول مذاکره با هیات چینی نیز هست، درخصوص آخرین جلسه برگزار شده با هیات چینی اظهار کرد: این شرکت‌ها در راستای اجرای سند همکاری ایران و چین، ضمن استقبال از تامین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی، آمادگی خود را برای احداث و تکمیل پروژه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی پروژه ریلی قزوین-رشت-آستارا مذاکرات کارشناسی فشرده‌ای در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

غفاری گفت: در همین راستا جلسه‌ای در سطح مدیران ارشد یکی از شرکت‌های متقاضی در محل معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برای تصمیم‌گیری و تعیین چهارچوب اسناد قراردادی و حقوقی برگزار شد.

وی افزود: در این زمینه تفاهمات لازم به عمل آمد تا تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و هیئت‌های شرکت‌های چینی پس از اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح منعقد شود.

راه آهن قزوین – رشت سه سال پیش افتتاح شد و پیشرفت فیزیکی ادامه مسیر ریلی از رشت تا آستارا زیر سایه عدم امکان تامین مالی تاکنون به عدد قابل توجهی نرسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا