اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

گلایه رئیس اتاق بازرگانی از بی توجهی دولت به بخش خصوصی برق

رئیس اتاق ایران در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، بی‌توجهی دولت به فعالان بخش خصوصی در حوزه برق را یکی از دلایل اصلی ناترازی برق خواند. به گفته سلاح ورزی ناترازی برق یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که تولید کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، رئیس اتاق ایران در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، بی‌توجهی دولت به فعالان بخش خصوصی در حوزه برق را یکی از دلایل اصلی ناترازی برق خواند.

به گفته سلاح ورزی ناترازی برق یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که تولید کشور را تهدید می‌کند.

مهدی مسائلی، دبیر سندیکای صنعت برق ایران یکی از دلایل مهم ناترازی برق را عدم توجه دولت به فعالان بخش خصوصی در حوزه برق عنوان کرد و گفت: دولت به‌عنوان کارفرما می‌گوید پول نداریم بدهیم؛ اما شما باید کار کنید!

سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق ایران نیز با اشاره به این معضل، گفت: ظرفیت تولید برق در ایران ۹۰ هزار مگاوات است و فقط با تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی ۸ هزار مگاوات به این ظرفیت اضافه می‌شود و اجرای این مسئله، نیازمند حمایت دولت است.

کمبود تخصیص ارز به تولیدکنندگان در حوزه برق، از دیگر مشکلاتی بود که از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح شد. فرج الله معماری، رئیس اتاق سمنان دراین‌باره گفت: در شرکت آریاترانسفو در حالی برای تأمین مواد اولیه ۲۰ میلیون یورو قرارداد بسته‌ایم که دولت فقط یک‌میلیون یورو به ما ارز تخصیص داده است. البته وزیر صمت قول‌هایی برای حمایت داده است./برق نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا