اخباربرگزیدهاقتصادتولید+شرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایییادداشت

یادداشت/دانش آموزان امروز شاهرگ تحولات فردای کشور به قلم مهدی کریمی تفرشی

آموزش و پرورش قشر دانش آموزی در هر نظام و کشوری از اولویت های سرمایه گذاری و برنامه ریزی و پایه های تحولات اساسی آینده آن کشور است.

به قلم دکتر مهدی کریمی تفرشی

آموزش و پرورش قشر دانش آموزی در هر نظام و کشوری از اولویت های سرمایه گذاری و برنامه ریزی و پایه های تحولات اساسی آینده آن کشور است.

قشر جوان هر جامعه‎ای به لحاظ برخورداری از توان، انرژی و استعدادهای فراوان قادر است نقش موثری در آینده آن جامعه ایفا کند و دانش‌آموزان در هر جامعه‌ سرمایه اصلی آن جامعه‎ محسوب می‎شوند که امکان رشد و بالندگی در موضوعات مختلف را در عرصه‌های گوناگون محقق می‌کنند. 

اما پیشرفت، دستیابی به علوم روز دنیا و حرکت در مسیر توسعه پایدار در ایران اسلامی زمانی به طور کامل محقق می‌شود که مسئولین در حفظ و تقویت این سرمایه‌های ملی بکوشند.

وظیفه آموزش و پرورش آن است که محتوای آموزشی خود را منطبق با اهداف رشد و بالندگی و نیازهای نسل حاضر تعریف‏ کند.

آنچه دانش آموزان در سنین طلایی رشد و شکوفایی جوهره وجودی شان می آموزند مسیر تحول کشور در سال های آینده را رقم میزند. چرا که ذهن نیروهای جوان امروز بستری است برای علم، فرهنگ و توسعه و این سه پایه اساسی برای ساختن بنیان یک کشور است.

بنابراین نقش نظام آموزشی کشور بالاخص آموزش و پرورش یک نقش کلیدی و انکارناپذیر است که میتواند ستون های آینده کشور را مستحکم یا متزلزل بنا نهد.

گاهی لازم است مسیری که در آموزش و پرورش این قشر آینده ساز طی می کنیم بازنگری شود. گاهی لازم است نگاهی به تجربه کشورهای توسعه یافته بیندازیم و ضمن همسو سازی با فرهنگ ایرانی از تجربه های موفق در پیشبرد اهداف مان بهره بگیریم.

امروز جهان در سیطره تکنولوژی و فناوری است. رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی قدرت را در دست گرفته اند. دنیای دیجیتال نسل جدیدی را پرورش می دهد. قطعا جوانان این نسل نگاه متفاوتی در مقایسه با نسل ما و پدران ما دارند. پرورش این نسل و پتانسیل های وجودی آنها همتی مضاعف و دانش و شناختی متفاوت با نسل های گذشته میخواهد. خواسته ها و نیازهای این نسل را باید درک کرد. توانمندی های آنها را باید شناخت و بر روی این نسل شگرف سرمایه گذاری کرد. چرا که این نسل شاهرگ تحولاتی بزرگ در آینده این سرزمین هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا