اقتصاداهم اخبار

نظام جبران خدمات باید بر اساس الگوی امتیاز باشد/ افزایش درصدی حقوق‌ها به سود حقوق‌های بالاتر است

میثم لطیفی در خصوص افزایش حقوق گفت: دراین‌خصوص پیشنهادهایی تهیه و در بودجه ۱۴۰۱ ارائه شد که توسط مجلس تغییر کرد. هم‌اکنون میزان افزایش حقوق‌ها در نظام جبران خدمات مبتنی بر درصد است و این الگوی درصدی برای افرادی که دریافتی بالایی دارند موجب افزایش بیشتر حقوق آنها می‌شود و بخشی از فاصله دریافتی‌ها نیز به دلیل همین الگو است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: سازمان خدمات کشوری الگوی امتیاز را الگوی پرداخت حقوق در دستور کار قرار داده و براین‌اساس سازمان اداری و استخدامی نیز پیشنهاد پرداخت دستمزد بر اساس امتیاز را داد و امیدواریم روند قانونی آن طی شود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مانع برای این پیشنهاد، تأمین اعتبارات است و نگران هستیم که این پرداخت‌ها از محل منابع پایدار باشد و پیشنهاد دادیم که از شهریورماه اجرایی شود.

وی افزود: جشنواره رجایی از سال ۷۶ شروع شد و این جشنواره سه نسل دارد نسل اول به دنبال انتخاب کارکنان برتر بود در نسل دوم دستگاه اجرایی نمونه نیز اضافه شد و در نسل آخر بر مدیریت عملکرد در دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

لطیفی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ارزیابی انجام شد که به نتیجه رسیدیم برای ارزیابی عملکرد باید دستگاه‌ها خود وارد میدان شوند مثلا در دولت الکترونیک باید وزارت ارتباطات خودارزیابی انجام دهد

وی بیان کرد: امسال برای اولین‌بار نظام ارزیابی عملکرد با استفاده از ظرفیت ۲۰ دستگاه انجام می‌شود. از اندیشکده ها و ظرفیت اندیشکده نخبگانی کمک می‌گیریم. بعد از جشنواره، سامانه دولت‌سنج رونمایی می‌شود و در آن وضعیت عملکرد دستگاه‌ها برای عموم مردم قابل‌دسترس است. این سامانه، الان در مرحله بارگذاری اطلاعات است و این اقدام در راستای شفافیت دولت است.

وی افزود: با همکاری وزارت ارتباطات برای همه کارکنان دولت بارکدی تهیه شده است و بر اساس آن دریافت خدمات را نظر می‌دهند. نقش نظارت مردم در سال آینده پررنگ‌تر شود و نظام ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بر اساس نظر مردم باشد. عملکرد دستگاه اجرایی به سه سطح عالی خوب و متوسط است تقسیم می‌شود و هیچ‌کدام از دستگاه‌ها در سطح عالی نبودند./ ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا