اهم اخبارتشکلهاشرکتهاصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذاییگفتگو و مصاحبه

آزادسازی قیمت گندم، آرد و نان، باعث رشد و توسعه صنعت نان خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، از  پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)،مهدی خانمحمدی ، رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی نان سحر در خصوص ارزیابی وضعیت کنونی صنعت نان حجیم در کشور  و پیشنهاد و ارائه راهکار  برای رونق بیشتر و افزایش تولید و صادرات به خبرنگار ما گفت: ارزیابی بنده از وضعیت نان‌های حجیم و نیمه حجیم در کشور خوب است و رو به رشد است.

رئیس انجمن نان های صنعتی استان تهران ادامه داد: از زمانی که درگیر ویروس کرونا شده‌ایم طبیعتا مردم به نان های بسته بندی که با طرز بهداشتی تهیه شده است رو آورده اند. با توجه  فرهنگ سازی  که در سال های اخیر صورت گرفته است آگاهی جامعه در خصوص سلامت و بهداشتی تر بودن  نان های حجیم و صنعتی بیشتر شده است  واز طرفی بسته بندی خوب  ماندگاری بالا باعث افزایش مشتری پسندی این محصولات شده است. برای همین مصرف کنندگان به این نوع نان ها روی آورده اند و امروزه تولید اینگونه نان ها چند برابر شده بیشتر از قبل  است.

این کارآفرین برجسته و فعال صنعت نان  کشور افزود: رضایت مصرف‌کنندگان برای  تولید کنندگان نان های حجیم  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و  به همین دلیل  سعی کردیم رضایت مصرف‌کنندگان را با ارائه  محصولات با کیفیت بالا و بسته بندی خوب جلب کنیم تا از مصرف نان سالم و بهداشتی خیالشان آسوده باشد.

رئیس هیئت مدیره گروه نان سحر در خصوص انتظار از دولت برای حمایت از تولید گفت: ما از دولت چیز خاصی نمی خواهیم فقط می خواهیم یکبار برای همیشه با اتخاذ تصمیم درست وضعیت صنعت نان را در کشور ساماندهی کند و این مهم فقط با آزادسازی قیمت گندم، آرد و نان صورت می‌پذیرد.

خانمحمدی افزود: دولت در حال حاضر به اقشار مختلف از جمله  کشاورز، حمل و نقل، آسیابان، تولیدکننده نان و مصرف‌کننده نان  بابت گندم، آرد و نان یارانه می پردازد که بودجه زیادی را از دولت می گیرد.این مسئله باعث ایجاد رانت و فساد در صنعت نان می شود  و پیامد آن عدم رشد این صنعت است.

این کارآفرین نمونه کشورادامه داد: چند نرخی بودن باعث می شود صنعت نان رشد نکند و مشخص نمی شود چه قشری به کشور کمک می کند و درست کار انجام می دهد و چه کسی از رانت و فساد فروش آرد سوءاستفاده می کند.

رئیس انجمن نان های صنعتی استان تهران در پایان گفت:اگر بخواهیم صنعت نان کشور از سنتی تا صنعتی با کیفیت خوب به دست مصرف‌کننده برسد دولت باید یارانه را از تولیدکننده حذف و فقط یارانه را به مصرف‌کننده بدهد.

اگر این اتفاق بیافتد قطعا صنعت نان کشور از نان سنتی و محلی تا نان حجیم و نیمه حجیم و صنعتی رو به رشد خواهد بود .  کیفیت بالا می رود و دور ریز نان کمتر می شود و رانت  نیز از بین می رود.

منبع: اگروفودنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا