اقتصاد بین المللاهم اخبار

استرالیایی ها ۲۰ میلیارد دلار غذای دریایی برای کریسمس خریدند

بیش از ۱۰۰هزارنفر به بازار ماهی سیدنی هجوم آوردند تا در آخرین دقایق این بازار شب کریسمس که در ۳۶ ساعت پایانی، بی‌وقفه به کار خود ادامه می‌دهد، برای سفره عید خود خرید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، بیش از ۱۰۰هزار نفر به بازار ماهی سیدنی هجوم آوردند تا در آخرین دقایق این بازار که در ۳۶ ساعت پایانی، بی‌وقفه به کار خود ادامه می‌دهد، برای سفره عید خود خرید کنند.

در طول دوره تعطیلات کریسمس بیش از ۷۵۰ تن غذای دریایی در این بازار فروخته می‌شود که تا به حال شاه‌میگو با ۲۰۰ تن فروش، پرطرفدارترین غذای دریایی بوده است.

راهنمای تور این بازار ماهی، الکس استالزنا، می‌گوید: شلوغ‌ترین ساعات این روزها صبح‌ها و مواقع وعده‌ای غذایی است.

او می‌گوید: امسال هم مانند همیشه، شاه‌میگوها به‌ویژه شاه‌میگوی ببری سیاه، محبوب‌ترین غذای کریسمس هستند.

سیل خریداران در روزهای اخیر همچنان ادامه دار و این بازار غذای لازم برای عید کریسمس، روز کادوها و حتی یک روز بعد را هم فراهم می‌کند.

هجوم برای خرید غذای دریایی در سیدنی تنها بخشی از فروش غذای دریایی را در روزهای منتهی به کریسمس شامل می‌شود. اتحادیه خرده‌فروشان استرالیا پیش‌بینی کرده است که در این تعطیلات ۲۰ میلیارد دلار غذای دریایی در کل استرالیا به فروش برسد.

این اتحادیه همچنین پیش‌بینی کرده است خرده‌فروشی تعطیلات قبل از کریسمس هم بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار شود که در این کشور بیش از ۷ درصد آن را خریدهای آنلاین تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا