اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاتولید+نمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهکار و تعاون

اعطای نشان عالی سفیر ملی مهارت به رئیس مجمع عالی کارآفرینان

در دومین جشنواره ملی مهارت، دکتر امین شاکری رئیس مجمع عالی کارآفرینان کشور به عنوان سفیر ملی مهارت انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد” تولید آنلاین”، دومین جشنواره ملی مهارت با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی با محوریت معرفی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت‌آموزی، خیرین مهارتی، سفیران مهارت و اعطای نشان مهارت به بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت، در وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، برگزار شد.

در این رویداد، رئیس مجمع عالی کارآفرینان با اشاره به ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در کشور گفت: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی  بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور، آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در ارتقای مهارت های سرمایه انسانی ایفا می کند. همچنین کسب دانش، مهارت و فناوری های نوین یکی از مهم ترین ارکان توسعه اقتصاد پایدار به شمار می رود آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان یک راهبرد اصلی در حوزه اشتغال در کشورهای در حال توسعه، عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف اقتصاد این کشورها می باشند و ازطریق بستر سازی خود اشتغالی و کارآفرینی، به حل مشکل بیکاری به ویژه جوانان و بانوان نیز کمک می نمایند. یکی از اولویت های مهم در موضوع سرمایه گذاری های آموزشی در تمامی جوامع صنعتی ، توسعه و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای است و این موضوع نیز از سوی نهادهای ذی ربط بین‌المللی نظیر یونسکو ، یونیدو و بانک جهانی به منزله یک استراتژی مهم به کشورهای در حال توسعه توصیه شده است.

در پایان نشان عالی سفیر مهارت به امین شاکری، رئیس مجمع عالی کارآفرینان کشور به دلیل اقدامات ایشان در راه اندازی مراکز جوارکارگاهی و همچنین ترویج فرهنگ مهارت اموزی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به ایشان، اعطا گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا