اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتحمل و نقلراه و مسکنصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

افزایش ۲۲درصدی ترانزیت در ۷ ماه امسال/ ترانزیت ریلی ۵.۵درصد کاهش یافت

طی ۷ ماه امسال ۷.۹میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شده که در مقایسه با ۷ ماه سال قبل ۲۲درصد افزایش یافته است. ترانزیت ریلی در این مدت ۵.۵درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۳ تن کالا از کشور ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

در مدت یادشده ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با ۲ میلیون و ۳۸۷ هزارتن و ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۳ تن، افزایش ۳۴.۱ و ۱۷.۵ درصدی را نسبت به هفت‌ماهه نخست سال گذشته داشته است.

سهم حمل‌ونقل جاده‌ای حدود ۹۰ درصد و معادل ۷ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۳ تن و سهم حمل‌ونقل ریلی از ترانزیت ۷۹۶ هزار تن بوده که نسبت به ۸۴۱ هزار و ۶۵۴ تن ۷ ماه سال گذشته حدود ۵.۵ درصد کاهش یافته است. در بخش جاده‌ای رشد ۲۵.۷۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت شده است.

همچنین در مهرماه سال جاری، عملکرد ترانزیت با ثبت ۱ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۶۳۹ تن، رشد ۷۴درصدی  را نسبت به مهرماه سال قبل داشته است. در این ماه، ترانزیت جاده‌ای کالاهای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۴۱۳ هزار و ۸۶۴ تن و ۸۲۱ هزار و ۷۷۵ تن، افزایش ۱۸۲.۷درصدی و ۴۸.۱درصدی را نسبت به مهرماه سال گذشته داشته و ترانزیت ریلی مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۴۲ هزار تن، رشد ۵۷.۰۶درصدی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا