اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارت

امکان تقسیط ۱ ساله بدهی مالیات‌های مستقیم

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای، تفویض اختیار تقسیط بدهی و نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، به نقل از سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه ابلاغی «سید محمدهادی سبحانیان» رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: در اجرای مواد ۱۶۷ و ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ ضمن تاکید بر اهمیت وصول نقدی و بموقع مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده و بمنظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و تسهیل و تسریع در فرایند قطعیت و وصول بدهی مودیان، شرایط و نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش و تقسیط بدهی با رعایت مقررات مواد مذکور و سایر مقررات مربوط به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می شود.

در بخشی دیگری از این بخشنامه آمده است: حداکثر تفویض اختیار زمان تقسیط بدهی، از تاریخ ابلاغ بدهی قطعی سال/دوره مربوط برای مالیاتهای مستقیم به مدت سه سال و برای مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده یک سال تعیین می‌گردد.

از طرف دیگر حداکثر تفویض اختیار زمان تقسیط بدهی برای مالیات های ابزاری موضوع قانون مالیاتهای مستقیم یک سال و مالیات و عوارض ابزاری موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده یک سال تعیین می‌گردد.

این بخشنامه در ۱۹ بند تهیه و ۳۰ مهرماه جهت اجرا به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا