اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباردارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

بازدید سرپرست نمایندگی فائو در ایران از موسسه رازی

سرپرست نمایندگی دفتر منطقه ای سازمان خوار بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید و با دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، “یوباک دهوج” سرپرست نمایندگی دفتر منطقه ای فائو در ایران، و هیئت همراه هفتم مرداد در موسسه رازی حضور یافت و ضمن دیدار با هیئت رئیسه و برخی مدیران موسسه رازی، از بخش های مختلف این مجموعه ملی دیدن کرد.

علی اسحاقی در این دیدار اظهار کرد: موسسه رازی در سال ۱۳۰۳ تاسیس شد و سال آینده جشن صدمین سال تاسیس خود را برگزار خواهد کرد. وی با اشاره به وظایف موسسه رازی در حوزه تولید، تحقیقات و توسعه محصولات بیولوژیک گفت: تحقیقات حوزه دامپزشکی نیز از وظایف این موسسه است و اولویت های کشور در این بخش توسط محققان موسسه رازی، پژوهش و محصولات مورد نیاز ساخته می شود.

اسحاقی، افزود: همه تولیدات موسسه رازی در سه حوزه انسان، دام و طیور، حاصل تحقیقات پزشکی و دامپزشکی درون موسسه است و بسیاری از نیازهای کشور ایران به انواع واکسن های پزشکی و دامپزشکی با تولیدات موسسه رازی تامین می شود.

زمینه‌های همکاری موسسه رازی و فائو

رئیس موسسه رازی رسالت اصلی این مجموعه را حفظ سلامت انسان، دام و طیور عنوان کرد و گفت: حدود سه و نیم میلیارد دز واکسن در حوزه دام و طیور در موسسه رازی تولید می شود و در کشور به مصرف می رسد.؛ تعریف پروژه های مشترک با توجه به پتانسیل های موسسه و ظرفیت های فائو، اطلاع رسانی دوره های آموزشی فائو به موسسه، تجهیز آزمایشگاه های تخصصی و برقراری لینک با آزمایشگاه های رفرنس دنیا، بهره گیری از کمک های آموزشی و فنی فائو، برگزاری نشست های دوره ای تخصصی در حوزه های واکسن و فراورده های بیولوژیک، برگزاری ورک شاپ های بین المللی مشترک توسط آزمایشگاه های تخصصی موسسه و … از جمله اهداف برگزاری این جلسه عنوان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا