اخباربرگزیدهاهم اخبارشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنفن آوری و ارتباطاتلوازم خانگی

با استفاده از اینترنت اشیاء ؛گروه انتخاب وارد کلوپ تولید کنندگان لوازم خانگی هوشمند شد

گروه انتخاب با طراحی پلتفرم iot اختصاصی “اسمارت بوم” امکان مدیریت لوازم خانگی هوشمند از جمله یخچال، آون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد “تولیدآنلاین”،در دنیای پیشرفته امروز، برندهای موفق و مطرح لوازم خانگی برای بقا در میدان رقابت و جلب رضایت مشتری به آیتم هایی بیش از نام برند و کیفیت نیازمندند ، هوشمندی و کنترل از راه دور لوازم خانگی به فاکتورهای مهم و حائز اهمیت انتخاب مشتری اضافه شده­اند، از این رو تولیدکنندگان لوازم خانگی در سرار جهان سعی در گنجاندن فناوری اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در محصولات خود دارند، موضوعی که در گروه انتخاب نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است و در سال های اخیر با سرمایه گذاری در واحد تحقیق و توسعه توانسته این فناوری را در لوازم خانگی هوشمند خود استفاده کند.

شستشوی هوشمند ظروف از راه دور

مدیر واحد iot گروه انتخاب در این باره گفت: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با طراحی پلتفرم iot اختصاصی به نام اسمارت بوم، امکان کنترل از راه دور و مدیریت لوازم خانگی هوشمند خود را فراهم کرده است، امروزه این فناوری در محصولات هوشمند گروه انتخاب از جمله ماین لباسشویی، آون، یخچال و ماشین ظرفشویی قابل استفاده است.

نوید سلیمانی با اشاره به اینکه با نصب اپلیکیشن اسمارت بوم روی تلفن همراه می­توان حتی از خارج منزل هم لوازم­خانگی را کنترل کرد و از چگونگی عملکرد آن مطلع شد ادامه داد: با تعریف پنل اینترنت اشیا برای ماشین ظرفشویی هوشمند، کاربر می­تواند در هر مکانی حتی خارج از منزل از طریق تلفن همراه فرمان آغاز به کار ماشین ظرفشویی را بدهد و سپس ماشین ظرفشویی هوشمند با تشخیص جنس و میزان کثیفی ظروف، برنامه مناسب را انتخاب و عملیات شستشو را آغاز می کند.

وی افزود: به کمک اپلیکیشن اسمارت بوم در این ماشین ظرفشویی هوشمند امکان انتخاب برنامه‌های شستشوی مختلف با مدت زمان گوناگون فراهم شده است، علاوه بر این این طراحی سیستم عیب یاب هوشمند در نمونه دستگاه‌های حرفه‌ای و جدید بازار باعث می‌شود تا سرعت رفع مشکل در ماشین‌های ظرفشویی بالا رود.

فناوری اینترنت اشیا و مدیریت مصرف انرژی در یخچال

مدیر واحد iot گروه انتخاب گفت: پنل اینترنت اشیاء گروه صنعتی انتخاب برای یخچال فریزر نیز به طور کامل روی اپلیکیشن اسمارت بوم بارگذاری شده و قابلیت های متنوعی را برای کاربر فراهم کرده است، در این پنل چهار وضعیتِ متفاوتِ “تازگی” ، “تعطیلات” ، “مهمان” و “شب” برای تنظیم نحوه کارکرد یخچال تعریف شده که بسته به شرایط مختلف استفاده می شود.

به عنوان مثال در حالت “تعطیلات” با توجه به عدم حضور افراد در خانه مصرف انرژی در کمترین حالت ممکن قرار گرفته و دمای متناسب با آن برای دستگاه تنظیم می شود، در صورت بروز هر اتفاق از جمله قطعی برق می­توان از طریق اپلیکیشن اسمارت بوم از بروز مشکل آگاه شد و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

در وضعیت “مهمان” با توجه به افزایش دفعات باز و بسته شدن درب یخچال که موجب تغییر دمای یخچال می­شود ، بصورت هوشمند حالتی درنظر گرفته می شود که کمپرسور یخچال سرعت بیشتری گرفته و به حالت سوپرکول و درجه دمای پایین تر می رود.

در جدیدترین حالت کاربری، پنل یخچال هوشمند بر اساس رفتار کاربر درجه دما و سایر تنظیمات را مشخص و تنظیم می کند، مثلا ساعات مختلف شبانه روز با توجه به میزان استفاده ، برنامه­ هایی با جزئیات مختلف بصورت اتوماتیک انتخاب و پیاده سازی می شوند.

عیب یابی اتوماتیک لوازم خانگی در کوتاه ترین زمان

نوید سلیمانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از کاربرد­های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ، امکان عیب یابی اتوماتیک لوازم خانگی است گفت: لوازم خانگی هوشمند با قابلیت دریافت اطلاعات و ارسال آنها به مراکز داده، بررسی مشکلات مصرف‌کنندگان را آسان‌‌‌‌‌تر کرده­اند، در محصولاتِ هوشمند گروه صنعتی انتخاب این امکان فراهم شده که اگر دستگاه با هرگونه ایرادی مواجه شود به­ صورت اتوماتیک پیغام خطای موردنظر علاوه بر اینکه روی تلفن همراه مشتری ظاهر می شود ، برای رابط نرم­افزاری واحد ارتباط با مشتری نیز ارسال شده و در کوتاه­ترین زمان ممکن برای عیب­یابی و رفع مشکل اقدامات لازم انجام می شود.

وی افزود: البته نکته مهم اینجاست که اطلاعات و خطای مورد نظر درصورتی از دستگاه به سرور ارسال می شود که مشتری اجازه ارسال دیتا را بدهد و این گزینه در اپلیکیشن اسمارت بوم موجود است که آیا کاربر مایل است از دستگاهش داده برداری شود یا خیر و درصورتی که مشتری این اجازه را ندهد اطلاعاتی به سرور ارسال نخواهد شد.

فناوری اینترنت اشیا شیوه تعامل ما با لوازم خانگی را متحول و خانه‌‌‌‌‌هایمان را به فضاهای هوشمندتر، کارآمدتر و شخصی‌‌‌‌‌تر تبدیل کرده است. از آنجا که فناوری همچنان در حال تکامل است، می‌توان انتظار داشت که در سال‌‌‌‌‌های آینده شاهد پیشرفت‌‌‌‌‌های هیجان‌‌‌‌‌انگیزتری در توسعه قابلیت‌های لوازم خانگی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا