اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

بخشنامه‌های بدون کارشناسی؛ خسارت به اقتصاد کشور

یک کارشناس فولادی گفت: تصمیمات و بخشنامه‌های خلق‌الساعه و بدون کارشناسی، سود سرشاری را به سمت سودجویانی که در کمین نشسته، سوق می‌دهد و خسارتی سنگین را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، سجاد محمدی با اشاره به تغییرات متعدد سیاست‌های وزارت صمت برای فعالان فولادی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در اقتصاد کشور، لازم است دیدگاه مسئولان وزارت صمت در زمینه مصوبات خلق الساعه تغییر کند. در همین راستا، مناسب است که تصمیم‌گیران وزارت صمت برای حل معضلات موجود با متخصصان صنعت فولاد مشورت کرده و پس از آن، به اتخاذ سیاست‌های لازم بپردازند.

به گفته وی، در واقع سیاست‌های فی‌البداهه دولت به ضرر صنعت فولاد کشور است و در نهایت، از رشد روند تولید جلوگیری می‌کند؛ تغییر سیاست‌ها آن هم به صورت مداوم از سوی وزارتخانه در حوزه فولاد و تغییر روزانه و هفتگی مصوبات، باعث هرج‌ومرج در تصمیم‌گیری آنها شده است.

کارشناس فولادی اظهار داشت: این وضعیت در حالیست که صنعت معدن و فولاد کشور به سیاست مدون و با ثبات نیاز دارد که البته می‌توان گفت اثرات منفی تغییرات مکرر سیاست‌های دولت بیشتر از وضع سیاست‌های غلط در بازار است. به همین دلیل انتظار می‌رود تغییرات ناگهانی در سیاست‌ها از قبل اعلام شود تا فولادسازان، طبق آن فعالیت خود را برنامه‌ریزی کنند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان گفت چنین وضعیتی در تصمیمات و بخشنامه‌های خلق‌الساعه و بدون کارشناسی، سود سرشاری را به سمت سودجویانی که در کمین نشسته، سوق می‌دهد و خسارتی سنگین را به اقتصاد کشور وارد می‌کند. از سوی دیگر، امروزه امکانات زیادی در کشور برای پیشرفت و بهبود صنایع به ویژه در صنعت فولاد وجود دارد؛ اما به دلیل سیاست‌هایی که دولت پیش گرفته، قابل استفاده نیستند./تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا