اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریویدئوچند رسانه ای

برای اولین بار در صنعت آرایشی و بهداشتی صورت می گیرد/خلق برند مشترک توسط کازموپرایویت+ ویدئو

با اجرای طرح تولید بدون کارخانه و خلق برند مشترک، شرکت های بزرگ و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه تولید،توزیع و صادرات با هدف خلق ارز شهای نوین جهانی وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

دکتر موسی احمدزاده، نایب رئیس انجمن واردکنندگان صنعت آرایشی، بهداشتی و عطریات کشور در نشست خبری انجمن تولیدکنندگان بدون کارخانه گفت: انجمن واردکنندگان صنعتی آرایشی و بهداشتی قبل از ممنوعیت واردات بالغ بر ۱۳۰ عضو فعال داشت که با منع شدن واردات این محصولات تعداد زیادی از شرکتها به تعطیلی کشده شدند ولی طبق فرمایش رهبری اعضای فعال این انجمن به سمت تولید حرکت کردند.

وی بابیان اینکه تولید در ایران با بروکراسی های پیچیده مواجه است،افزود: برای یک مجوز باید از دالان های تاریک عبور کرد تا موفق شد .

احمدزاده نحوه حمایت دولت و تسهیل امور اداری را نسبت به کشورهای همسایه غیرقابل مقایسه دانست و گفت: چنانچه بهره وری در تولید نباشد، بقای شرکتها نیز ناممکن است.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان صنعت آرایشی، بهداشتی و عطریات کشور با اشاره به حضور بیش از ۸۷۰ نفر از فعالین این صنعت در اولین گردهمایی تولید بدون کارخانه در اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه عذه ای به دلیل عوملی چون تورم، بروکراسی اداری نمی توانستند قانونی کار کنند و در این همایش این ایده خلاقانه را فراگیر کردیم که کسانی که زیرمینی کالایی را تولید و عرضه می کنند را به سمت تولید قانونی هدایت کنیم به نحوی به جای تازیدن به آنها مشوق تولید این محصولات به شکل قانونی باشیم.

احمدزاده اظهار کرد: به تبع شرکتهایی که تولید زیرزمینی دارند به دلیل هزینه های سرسام آور تولید قادر به استخدام متخصص و شیمیست و یا داروساز نیستند که همین امر زمینه ساز به خطر افتادن سلامت جامعه می شود.

وی افزود: با اجرای طرح تولید بدون کارخانه و خلق برند مشترک، شرکت های بزرگ و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه تولید،توزیع و صادرات با هدف خلق ارز شهای نوین جهانی وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

این فعال صنعت کازمتیکس خاطر نشان کرد: بازر صنعت آرایشی و بهداشتی جدا از شوینده ها از مرز ۷ میلیار دلار در سال ۲۰۲۲ عبور کرد و این بازار در سال نزدیک به ۴ درصد رشد دارد.

وی گفت: ایرانی ها به طور متوسط ۵ برابر کشورهای همسایه به مصرف محصولات آرایش و بهداشتی روی می آورند که این مسئله از نکات مثبت محسوب می شود.

احمدزاده با بیان کرد: اگر بتوان سهم بازارهای و منطقه و جهانی را بگیریم این صنعت بیش از پیش جذاب می شود که لازمه آن حمایت سازمان مختلف به ویژه سازمان توسعه تجارت،اتاق بازرگانی وسایر ارگان هاست و در این خصوص مکاتباتی داشتیم که بتوانیم مثل کشور ترکیه بتوانیم برای حضور در نمایشگاههای خارجی از شرکتهای ایرانی حمایت شود.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان صنعت آرایشی، بهداشتی و عطریات کشورتصریح کرد: عدم استراتژیک باعث شده ایران نتواند سهم خود را از بازارهای جهانی بگیرد و به طور یقین باحرکت به سمت تولید صادرات محور با خلق برند مشترک و ایجاد همبستگی شرکتهای مختلف می توانند به این هدف برسند.

نایب رئیس کمیسیون کلان اتاق بازرگانی ایران گفت: ایجاد برند مشترک با حمایت سیاستگذارو فعالان اقتصادی صنعت آرایشی و بهداشتی می توان شاهد توسعه صادرات باشیم .

وی گفت: این برند مشترک در نمایشگاه بیوتی کلین در نمایشگاه بین المللی رونمایی خواهد شد و با این اتفاق به نحوی شعار سال ۱۴۰۲ در این صنعت محقق خواهد شد.

احمدزاده موانع اصلی توسعه در این صنعت را تغییرات مکرر در و.زارتخانه ها عنوان کرد و اظهار داشت: با تغییر در یکی سطح از وزار تخانه معاونین و مدیران کل به سرعت تغییر می کنند و سیاست ها به کل عوض می شود و برنامه های برای چشم انداز این صنعت ترسیم می شود با تغییر بخشنامه ها به طور کلی از بین می روند. لذا ثبات مهمترین خواسته فعالین این صنعت است.

در ادامه این نشست ، مرتضی دانایی عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان صنعت آرایشی و بهداشتی و عطریات کشور و هلدینگ آریا شیک در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تحریمه چه تاثیری بر کمبود مواد اولیه داشته است؟ گفت: خوشبختانه مواد اولیه این صنعت شامل تحریم ها نیست و تولیدکنندگان مواد اولیه خارجی بر سر فروش این محصولات به شرکت های ایرانی رقابت دارند، چرا که ایران بازار خوبی برای آن ها محسوب می شود.

دانایی افزود: مواد اولیه تامین شده همان مواد اولیه ای است که برندهای معتبر جهان استفاده می کنند و از این لحاظ مشکلی نداریم.

وی تنها مشکل اصلی این صنعت را تداوم ممنوعیت بالک عنوان کرد و افزود: متاسفانه بریا بالک با وجود موافقت دولت ، همچنان مجوز واردات در وزارت صمت معطل مانده است که دلیل اصلی آن این است که رانت یک سری افراد و شرکت ها به خطر می افتد.

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان صنعت آرایشی و بهداشتی و عطریات کشور بیان کرد: افرادی بودند که ۲۰ سال پیش تولید می کردند و با تحولی که در این صنعت ایجاد شد و بسیاری از واردکنندگان وارد مقوله تولید بودند و توانستند بیش از ۵۰درصد از بازار داخلی را تصاحب کنند. این مسئله باعث ناراحتی آنها شد و انحصار طلبی آن ها را تحت الشعاع قرار داد.

دانایی تصریح کرد: چنانچه واردات بالک آزاد شود برندهای معروف جهان با شرکت ها تعامل می کنند و تولید تحت لیسانس این برندها در کشور صورت می گیرد و به جای اینکه در دبی تولید کنیم این محصولات در ایران تولید می شوند.

در ادامه دکتر پیمان واعظ زاده عضو هیئت مدیره انجمن تولیدات بدون کارخانه گزارشی از دوره های آموزشی در کازموپرایویت اراده کردو گفت: در گردهمایی نخست کازمو پرایویت حدود ۱۲ نفر ایده های بسیار جذابی را ارائه کردند ولی سرمایه کافی برای انجام آن را نداشتند برای همین ایده خلق برند مشترک ظهور کرد که بتوان ایده های قابل قبول را فروخته و یا داخل برند بیاورند و تولید صادرات محور صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جای برندهای ایرانی در بازراهای جهانی خالی است گفت دوره های براساس بیزینس پلن، مارکتینگ و … برای این مسئله صورت می پذیرد.

واعظ زاده از برگزاری گردهمایی دوم کازموپرایویت در ۲۵ دی ماه در اتاق بازرگانی ایران خبر داد و از افرادی که ایده های خوبی برای توسعه صنعت آرایشی و بهداشتی دارند دعوت به مشارکت کرد.

در ادامه خانم دکتر روبینا مرتضوی مشاور انجمن تولید بدون کارخانه گفت: در زمینه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی چیزی از برندهای جهانی کم نداریم و تنها اختلاف ما با آنها در این است که دیرتر از آنها شروع به تولید کردیم و از نظر زمان کمی عقب هستیم و چنانچه زودتر شروع می کردیم وضعیت ما با آنها یکسان بود.

این فعال صنعت آرایشی و بهداشتی افزود: در خصوص تامین مواد اولیه بسیاری از شرکتهای درجه یک دنیا وابسته به مواد اولیه هستند و این فقط برای شرکتهای ایرانی نیست . و شرکت های خارجی بسیار علاقمند به همکاری با طرف ایرانی هستند .

خانم دکتر مرتضوی با توضیح در خوص کلاش های آموزشی صورت گرفته اظهار داشت: بعد از برگزاری این کلاس ها ، پشتیبانی به طور احسن انجام می پذیرد.

در پایان احمدزاده گفت: ما به واردات قانونی تاکید داریم چراکه اعتقادمان این است که صادرات و واردات باید متوازن باشند که این رقابت قطعا به کیفیت و رونق صنعت کمک می کند.

وی افزود : وقتی در چنین صنعتی تنها به ارزش ۲ میلیارد و یکصد میلیون دلار قاچاق صورت می گیرد، نشان از سهم بالای ترنور این صنعت در تولید و واردات دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا