بانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورس

تعیین تکلیف شفافیت شرکت‌های حاضر در لیست واگذاری تا اواسط مهرماه

“حسین قربان زاده” امروز (یکشنبه) در نشست خبری که امروز در سازمان خصوصی سازی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی در طی سالیان گذشته به دلیل واگذاری ها با چالش و مشکلات زیادی مواجه بود و برخی ار آنها طی این مدت با موفقیت و عدم موفقیت همراه شد.

قربانزاده تاکید کرد: در این یک سال ترجیح دادیم تا به صورت بی طرفانه رویداد بین المللی و نمایشگاهی را برگزار کنیم و وضعیت شرکت هایی که به صورت مدیریتی و کنترل شده از سوی دولت واگذار شده را به صورت کامل بررسی کردیم.

رییس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: قدم نخست در این زمینه، شفافیت واگذاری ها در ٢ دهه گذشته بود که در این نمایشگاه سامانه پاسخ را با حضور رییس جمهور راه اندازی کردیم و از آن به بعد جزییات بنگاه های واگذار شده قابل نمایش است. گزارشی را از وضعیت واگذاری صنایع تهیه کردیم که در این گزارش ارزش بازار آنها و تحلیل از تحقق اهداف اصل ۴۴ ارایه شده است.

قربان زاده اظهار داشت: در این رویداد بین المللی که اواخر اردیبهشت برگزار شد علاوه بر ارائه کامل از واگذاری ها، نشست های مهمی را برگزار کردیم تا بتواند قطب نمایی برای آینده واگذاری های دولت باشد.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در طول یک سال فعالیت خود معتقد بودم که دولت نسبت به کلیت سیاستگذاری در حاکمیت ملی اتفاق نظر داشته باشد که این موضوع در قواعد مختلف تنظیم شده است و اثر آن در بنگاه های واگذاری شده و اقتصادی تاثیرگذار بود. گاهی در سیاست گذاری ها با مداخلاتی مانند قیمت گذاری مواجه هستیم که این امر اثر زیادی را در عملکرد و موفقیت واگذاری ها خواهد داشت.

قربان زاده اعلام کرد: حمایت هوشمند دولت در طول واگذاری ها باید ادامه داشته باشد تا نتیجه کارآیی شرکت پس از عملیات واگذاری مشخص شود. در طول این یک سال پرونده زیادی در زمینه واگذاری وجود داشت که باید تصمیمات لازم برای آنها اتخاذ می شد، از ١٨٩ شرکت، ١٠۴ شرکت زیان ده بودند و دارای زیان انباشته هستند که این ضرر و زیان ها از جیب ملت ایران است.

وی با بیان اینکه تا اواسط مهر ماه، شرکت هایی که در لیست واگذاری قرار دارند باید شفافیت آنها مشخص شود، گفت: ٢۴ شرکت از ١٨٩ شرکت دارای وضعیت مناسب شفافیت هستند که می توان آنها را در رتبه یک عنوان کرد./ ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا