اخباربرگزیدهاهم اخباردارویی، آرایشی و بهداشتیصنعت و معدنگفتگو و مصاحبه

تولید داروی فلورویوراسیل برای اولین بار در ایران توسط سدال نانو

به گزارش  پایگاه خبری تولید و اقتصاد، پیام دیندوست مدیرعامل شرکت تولیدی سه دال نانو اعلام کرد: داروی تزریقی فلورویوراسیل در دوزهای ۲۵۰ و ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم برای اولین بار در ایران تولید و به زودی با نام تجاری Necil توزیع می شود.

وی در ادامه توضیح داد : فلورویوراسیل یا ۵FU بدلیل اندیکاسیون مصرف در اکثر تومورهای بدخیم یکی از پر مصرفترین داروهای ضد سرطان وارداتی است که بدلیل ارزان بودن اقبالی برای تولید داخل نداشت و همیشه جزو داروهای کمبودی با واردات فوریتی بود.

دین دوست در تشریح تصمیم گیری برای تولید ۵FU در کارخانه تاره تاسیس سه دال نانو توضیح داد: اواخر سال ۱۴۰۰ پدر دوست و همکارمان دچار سرطان کولون شد و برای تهیه چند ویال ۵FU که قیمتش حدود ۱۵ هزار تومان بود چندین روز معطل شدند، ما زیر ساخت و دانش تولید چنین دارویی را داشتیم، ولی از نظر اقتصادی منطقی نبود که با آن همه پیچیدگی و هزینه سربار برای تولید داروی تزریقی سرطانی، دارویی تولید کنیم که ارزانتر از آدامس و سیگار هست! با اینحال می دانستیم سالهاست بیماران در تهیه چنین دارویی در رنج و عذاب هستند و ما وظیفه داریم حتی اگر در این مورد ضرر کنیم دارو را به بیماران برسانیم. به همین دلیل، تولید هر سه دوز ۵FU در برنامه کاری مان قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت داروسازی سه دال نانو تصریح کرد: الان خیلی خوشحالیم که Necil با کیفیتی مشابه داروی وارداتی ثبت و وارد بازار می شود. همچنین این نوید را به جامعه پزشکی و دارویی می دهیم که چندین داروی پرمصرف ولی ارزان قیمت ضد سرطان دیگر که همیشه در لیست کمبودی بودند در مراحل توسعه و ثبت هستند که به زودی به بازار عرضه می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا