اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

ثبت سفارش چای آغاز شد/ واردات چای سریلانکا در برابر طلب نفتی

مدیرعامل انجمن تخصصی محصول چای ایران گفت: بعد از یک وقفه در واردات چای ثبت سفارش این محصول آغاز شده است و چای سیلان سریلانکا با طلب نفتی که از این کشور داریم، تهاتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، احمد رضا بخشی با بیان اینکه نیاز به واردات چای سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است اظهار داشت: با توجه به توقف مقطعی واردات چای اکنون با افزایش قیمت این محصول در بازار مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه امکان ثبت سفارش  چای سریلانکا وجود دارد افزود: وزارت جهاد کشاورزی دوباره شرایط واردات چای به کشور را فراهم کرده است و تهاتر چای سیلان سریلانکا با طلب نفتی آغاز شده است و امکان ثبت سفارش از سریلانکا و هند فراهم است.

مدیرعامل انجمن تخصصی چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ادامه داد: ثبت سفارش چای علاوه بر سریلانکا از هند نیز انجام می‌شود اما با توجه به طلب نفتی بخش عمده واردات از سریلانکا خواهد بود.

بخشی گفت: وقفه صورت‌گرفته در زمینه ثبت سفارش لطمه‌ای به صنعت چای و سبد خانوار وارد کرد اما این مشکلات در حال رفع شدن است و سال آینده سال آرامی در حوزه صنعت چای خواهیم داشت و با عرضه مناسب، قیمت چای کاهش خواهد یافت./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا