اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتبازارتجارتشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریفن آوری و ارتباطات

حذف اپلیکیشن‌های اندرویدی از گوشی‌های هواوی

شرکت هواوی آماده پایان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در نسخه بعدی سیستم عامل موبایل هارمونی (HarmonyOS) خود می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، رابطه هواوی با اندروید از زمان ممنوعیت تجاری سال ۲۰۱۹ آمریکا علیه این شرکت چینی و محرومیتش از دسترسی به برنامه‌های گوگل، رابطه پرتنشی بوده است.

قبل از سال ۲۰۱۹، هواوی یکی از بزرگترین سازندگان گوشی‌های اندرویدی در جهان بود و کسب و کار عظیمی را بر این اساس، در چین و در سطح جهانی داشت. اما با حذف یکباره فروشگاه برنامه پلی استور گوگل از گوشی‌های جدید هواوی، آمار فروش این شرکت کاهش یافت و هواوی مجبور شد به دنبال فروشگاه‌های برنامه و نرم افزار جایگزین برای دستگاه‌های جدید خود باشد.

تلاش هواوی برای یافتن جایگزین اندروید، در سال ۲۰۲۱ با معرفی سیستم عامل هارمونی، به ثمر نشست. این سیستم عامل، یک پلتفرم مبتنی بر اندروید است که تغییرات چشمگیرتری داشته و در عین حال، کتابخانه برنامه‌های قابل دانلود جانبی موجود در اندروید را حفظ کرده است.

اکنون هواوی در این سیر تحول، آماده برداشتن قدم بعدی شده است. سیستم عامل HarmonyOS Next اوایل امسال در کنفرانس طراحان هواوی معرفی شد.

در آن زمان، منابعی مانند هواوی سنترال، گزارش کردند که نسخه «نکست» سیستم عامل هارمونی، نسخه خالص هارمونی بدون کتابخانه‌های اندروید است و جایگزین نسخه‌های موجود این پلتفرم می‌شود.

بر اساس گزارش وب سایت ۹to۵google، آن طور که نشریه «ساوت چاینا مورنینگ پست» هفته جاری گزارش کرد، شرکت‌های بزرگ فناوری چینی در تلاش برای استخدام طراحان برنامه‌ای هستند که بتوانند اپلیکیشن‌های بومی هارمونی را تولید کنند. در نسخه «نکست» سیستم عامل هارمونی، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مبتنی بر اندروید در همه دستگاه‌های این شرکت، حذف خواهد شد و «نکست»، از فایل‌های APK‌حمایت نکرده و تنها از فایل‌های HAP پشتیبانی می‌کند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا