اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

حذف عوارض صادراتی ۰.۵ درصدی زعفران

با مصوبه هیات وزیران عوارض صادراتی ۰.۵ درصدی زعفران از قانون بودجه سال جاری که ماه‌ها قبل از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت درخواست شده حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، حذف عوارض صادراتی زعفران که با پیشنهاد دو وزارتخانه کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت و مصوبه ۲۰ دی هیات وزیران از سوی محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

براساس این گزارش، عباس علی آبادی وزیر صنعت در شهریور سال جاری خواستار حذف ۰.۵ درصد عوارض صادراتی از مصوبه خرداد هیات وزیران و موضوع مفاد بند ه تبصره ۸ قانون بودجه سال جاری شده بود.

پیش‌تر هم در پی انتشار دستورالعمل قانون بودجه ۱۴۰۲ در ارتباط با عوارض صادراتی ۰.۵ درصدی مواد خام و نیمه خام، برخی اتحادیه‌ها و انجمن‌های این حوزه درخواست بازنگری در میزان عوارض صادراتی تعیین شده را مطرح کرده بودند، اما در نهایت دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، بخشنامه قطعی عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه‌خام با اعتبار پایان سال را جهت اجرا به گمرک ابلاغ کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا