اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتتولید دانش بنیانشرکتهاصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریهرمزگان

حرکت فولاد هرمزگان به سمت تولید فولاد سبز

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: برنامه داریم با توجه به حرکت جدید صنایع فولادی دنیا و کمبود گاز در کشور به سمت تولید فولاد سبز حرکت و برای نخستین بار در کشور از هیدروژن در فرایند تولید استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،عطاالله معروفخانی در بازدید محمدرضا موثقی‌نیا رئیس هیئت عامل ایمیدرو از شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: فولاد هرمزگان در سال گذشته با وجود محدودیت‌های برق و گاز موفق به ثبت ۳۶ رکورد تولید ازجمله پنج رکورد ماهیانه و ثبت رکورد سالیانه تختال شد. در سال جاری نیز با وجود محدودیت شدیدتر نسبت به سال گذشته توانستیم سه رکورد تولید ماهیانه و در آبان ماه ۹ رکورد جدید در حوزه تولید ثبت کردیم.

وی افزود: فولاد هرمزگان در حوزه فروش داخلی توانست ۵۲۸ هزار تن تختال خود را در بازار داخل به فروش برساند و رشد ۷ درصدی را ثبت کند. همچنین در بحث صادرات نیز موفق به صادرات ۴۱۳ هزار تن تختال تا پایان آبان ماه با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته شدیم. در مجموع توانستیم ۹۴۲ هزار تن محصول را روانه بازار داخلی و صادراتی کنیم. این در شرایطی است که بازار فولاد با توجه به اتفاقات داخلی و بین‌المللی بسیار رقابتی شده و رشد تولید فولاد هرمزگان حاکی از توان رقابتی این شرکت است. خوشبختانه تختال‌های فولاد هرمزگان با رغبت بسیار بالایی از سوی مشتریان داخلی و صادراتی خریداری می‌شود و می‌توان به جرئت اعلام کرد که این شرکت باکیفیت‌ترین تختال‌های کشور را تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به رویکرد دانش‌بنیان این شرکت در سال‌های اخیر، عنوان کرد: فولاد هرمزگان همواره از ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کند و قصد داریم بزرگ‌ترین همایش شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را با عنوان «فولادی شو» برگزار کنیم. ضمن اینکه به دنبال تولید فولاد سبز هستیم و خود را ملزم به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌دانیم.

معروفخانی تصریح کرد: در نمایشگاه متافو فولاد هرمزگان یک قرارداد دانش‌بنیان به امضا رساند و طی آن برای نخستین بار در کشور طرح دانش‌بنیان احداث پلنت کوره دوار RHF یکصد هزار تنی به منظور استفاده از ضایعات و جهت ایجاد ارزش افزوده، در شرکت فولاد هرمزگان عملیاتی خواهد شد. همچنین به دنبال استفاده از هیدروژن در فرایند تولید فولاد هستیم که در این رابطه، مذاکراتی با شرکت نفت ستاره خلیج فارس صورت گرفته است تا بتوانیم از هیدروژن مازاد آن برای فرایند احیا مستقیم استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر هیدروژن مازاد شرکت نفت ستاره خلیج فارس سوزانده می‌‌شود که آلایندگی‌هایی را به وجود می‌آورد. همچنین فولاد هرمزگان در زمستان‌ها با کمبود گاز مواجه است و می‌تواند این هیدروژن مازاد را در فرایند تولید خود به کار ببرد. از این رو، مذاکراتی را با مسئولان شرکت نفت ستار صورت دادیم تا بتوانیم این هیدروژن را به صورت برد ـ برد برای هر دو شرکت، در فرایند تولید استفاده کنیم. به زودی مذاکرات نهایی و تفاهم‌نامه نیز امضا می‌شود./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا