اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاصنعت و معدنفن آوری و ارتباطاتکار و تعاونگفتگو و مصاحبه

دبیر اسبق سازمان نظام صنفی رایانه ای در گفتگو با تولید و اقتصاد:خواست ما اجرای قوانین مقررات در سطح مجلس و آیین‌نامه هیئت وزیران است+ویدئو

اصغر رضا نژاد می گویذ: خواست ما اجرای قوانین مقررات در سطح مجلس و آیین‌نامه هیئت وزیران است نه اینکه یک سازمان به نفع خودش بخشنامه‌هایی را صادر کند که عملا همه دچار چالش شوند و قاعدتا در صورت عدم اصلاح این مسائل دولت از اهداف تعیین شده خود باز می ماند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، مهندس اصغر رضا‌نژاد دبیر اسبق نظام صنفی رایانه‌ای گفت: شش دوره است که برگزار‌کننده نمایشگاه الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای صورت می گیرد که بعد از وقفه ۴ ساله‌ای بین دوره قبل نمایشگاه و این دوره به‌خاطر پاندمی کرونا، استقبال خوبی از بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ صورت گرفت.

رضانژاد در خصوص فعالیت نظام صنفی رایانه ای بیان کرد: استاد با نظام صنفی رایانه‌ای با استناد به قانون حمایت از پدیدآورندگان و نرم‌افزارهای رایانه‌ای مصوبه سال ۷۹ و آیین‌نامه اجرای مواد ۲و ۱۷ آن در سال ۸۳ آغاز به کار کرد. اولین دوران آن ازسال ۸۴ می باشد، در آیین‌نامه و اساسنامه آن، سازمان به‌عنوان بازوی مشورتی دولت و حاکمیت است.

وی افزود : این سازمان در سطوح کلان ارکان مختلفی دارد که مردم می‌توانند از آن بهره مند شوند . ما در سه شاخه مشاوران، اشخاص حقیقی، فروشگاه‌ها و شرکت‌ها عضو داریم. تمام فعالین طبق قوانین باید از سازمان مجوز فعالیت بگیرند حتی با‌توجه‌به آیین‌نامه جدید حمایت از آزادکاران، فری لنسرهایی که قبلا شاید ساز‌و‌کاری نداشتند می‌توانند با عضویت در سازمان و طی فرآیندهایی تا سقف قراردادهای متوسط طبق تعرفه دولت یعنی تا یک میلیارد و چهارصد و پنجاه قرارداد منعقد کنند . اگر طبق آن آیین‌نامه از حمایت‌های تامین اجتماعی مالیاتی هم تو آیین‌نامه مصوبه هیئت دولت در آن قراردادها دیده شده است.

دبیر اسبق نظام صنفی رایانه ای افزود: ما به‌عنوان یک بازوی بین بخش خصوصی و حاکمیت نقش تنظیم‌گری داریم که بتوانیم هم مسائل مشکلات بخش خصوصی از جمله بیمه،مالیات و … از طریق حاکمیت بپردازیم و همچنین مسائلی که مرتبط با حاکمیت مثل موضوعات امنیت و از این‌قبیل مسائل روا بتوانیم به‌عنوان یه بازوی اجرایی کمک کنیم که منویات حاکمیت هم توسط بخش خصوصی صورت بگیرد.

رضانژاد در خصوص چالش صنف رایانه گفت: در برنامه لایحه هفتم برنامه توسعه، سهم اقتصاد دیجیتال را ۱۵ درصد دیده اند که در جلساتی هم که ما داشتیم بیان کردیم که این سهم و قاعدتا باید بخش خصوصی کمک کند که به این رشد ۱۵درصدی که تقریبا یک‌ششم GDP کشور تو برنامه هفتم توسعه دیده شده که باید از اقتصاد دیجیتال حاصل بشود ، وقتی فعالین مشکلاتی را دارند و مشکلاتشون حل نشود شاید دستیابی به اون ۱۵درصد یک آرزو بیشتر نباشد.

دبیر اسبق انجمن نظام صنفی رایانه ای افزود: مشکلات و چالش‌های زیادی داریم که خوشبختانه این دولت شنوا است و منتقل کردیم ولی مهم‌ترین چالش ها بحث بیمه و مالیات است که گریبان گیر تمام شرکتها شده است که ما الان جلساتی را داریم و درخواستمان اجرای قوانین و مقررات است چون ما قوانین مقررات حمایت خوبی را داریم یعنی هم قوانین مصوب مجلس، هم آیین‌نامه‌های مصوبه هیئت‌وزیران از نظر حمایتی در سطح مناسبی قرار دارند اما در سطح اجرا و توسط سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه‌هایی عملا راه آنقدر دشوار می شود که نمی‌توانیم آن قوانین را به‌درستی انجام دهیم.

خواست ما اجرای قوانین مقررات در سطح مجلس و آیین‌نامه هیئت وزیران است نه اینکه یک سازمان به نفع خودش بخشنامه‌هایی را صادر کند که عملا همه دچار چالش شوند و قاعدتا در صورت عدم اصلاح این مسائل دولت از آن دستیابی به ۱۵درصد به بیراهه می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا