اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهادسته‌بندی نشدهصادرات و وارداتصادرات و وارداتکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

دپوی ۴۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: ماهانه بیش از ۲۰ هزارتن شیرخشک در کشور تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، سیاوش سلیمی گفت: هم اکنون کارخانجات شیرخشک با ظرفیت بالایی در حال تبدیل شیرخام به شیرخشک هستند.با توجه به افزایش تولید و محدودیت بازار داخل و صادرات، قیمت شیرخشک افت چشمگیری داشته است به طوری‌که واحدهای شیرخشک با زیان روبرو هستند.

سلیمی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۲۰ هزارتن شیرخشک در کشور تولید می شود، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید شیرخشک به ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزارتن برسد که با احتساب مصرف سالانه ۸۰ هزارتن شیرخشک، رقمی بالغ بر ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزارتن از این میزان مازاد است که باید به بازارهای هدف صادر شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی درباره آخرین وضعیت صادرات گفت: بنابر آمار تا پایان مهر به طور متوسط ماهانه ۱۰ هزارتن صادر شده است و همواره به دلیل تامین نقدینگی و عدم کشش بازار داخل، کارخانجات مجبور به صادرات هستند که انتظار می رود تعدیل نرخ پایه صادراتی هرچه سریع تر عملیاتی شود تا زنجیره شیرخام از دامدار تا صادرات دچار چالش نشود.

او با اشاره به دپوی ۴۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات افزود: نرخ کنونی هرکیلو شیرخشک در بازار داخل ۱۱۰ هزارتومان است که با وجود قیمت تمام شده، کارخانجات شیرخشک متحمل زیان هستند.

سلیمی با بیان اینکه پودر شیرخشک تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد از داخل تامین می شود، گفت: بنابر مذاکرات صورت گرفته با انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در خصوص پودر آب پنیر به معیار و استانداردهایی رسیدیم که با تامین پودر آب پنیر و شیرخشک ۶۵ درصد نیاز تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد از داخل تامین می شود./باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا