اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارخودروصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو: افزایش ۳۲ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو در یک سال اخیر/ بازار همچنان در رکود است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اعلام افزایش 40 درصدی قیمت انواع خودرو در آبان سال جاری نسبت به آبان سال گذشته این رشد قیمت را برآمده از عواملی دانست که قیمت هر کالای سرمایه‌ای را سالانه افزایش می‌دهد. وی همچنین از تداوم رکود در بازار خودروی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: درست است که واگذاری خودروهای وارداتی آغاز شده اما تیراژ این خودروها به اندازه‌ای بالا نیست که تاثیر چشمگیری در عرضه و تقاضای بازار بگذارد و تغییری ایجاد کند.

وی افزود: بازار وقتی از عرضه خودروهای وارداتی به طور مثبت تاثیر می‌پذیرد که این خودروها در ویترین نمایشگاه‌های خودرو مشاهده شوند نه اینکه به طور مثال یکی از شرکت‌های خودروساز چند دستگاه عرضه کند.

موتمنی تصریح کرد: رکود کنونی بازار خودرو با این عرضه قطره‌چکانی از بین نمی‌رود؛ بازار همچنان در رکود و عرضه و تقاضا ضعیف است، مشتری هم در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ادامه از افزایش سالانه قیمت خودرو گفت و توضیح داد: مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های کنونی انواع خودرو اواخر آبان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این افزایش قیمت همه انواع خودرو را شامل می‌شود؛ به طور مثال خودروی کوییک در همین ماه از سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیون بود و الان ۳۴۷ میلیون قیمت دارد. خودروی اچ۳۰ ، اواخر آبان پارسال ۲۳۲ میلیون تومان بود الان ۳۴۸ میلیون تومان است. شاهین پارسال ۳۶۰ میلیون بود الان ۵۸۲ میلیون تومان است.

موتمنی ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها برآمده از افزایش تقاضا نیست و فاکتورهایی مانند افزایش قیمت ارز و تورم این رشد قیمت خودرو را سبب شده است همان گونه که دیگر کالاهای سرمایه‌ای در طول یک سال گذشته افزایش قیمت را تجربه کردند.

وی در نهایت خاطرنشان کرد: بازار خودروی کشور همچنان در رکود به سر می‌برد و جریانی از ضعف عرضه و تقاضا بر آن حاکم است، وعده‌هایی هم که مبنی بر افزایش عرضه خودرو و ایجاد تعادل در بازار داده شده بود، هنوز پس از هفت ماه عملی نشده و حتی کاهش هزار تومانی قیمت ارز نیز چندان بازار خودرو را از خود متاثر نکرده و قیمت‌ها را تغییر نداده است./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا