آموزش و پژوهشاخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتولید دانش بنیانراه و مسکنصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو): لزوم تبدیل ایده‌های خلاقانه به محصول

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: باید هدایت پژوهش‌ها را از نقطه دانشگاهی شروع و تا رسیدن به مرحله تجاری سازی از آن‌ها حمایت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، بابک احمدی در نشست خبری دومین رویداد ملی «صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند» با اشاره به اینکه ماموریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همواره پیشرو بودن در نوسازی صنایع است، افزود: این سازمان فناوری و دانش جدید را وارد صنایع کرده و مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش خطرپذیری را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: ایدرو متولی هوشمندسازی شهر نیست، اما صنعت شهر هوشمند را به خط کرده و در اختیار مدیریت شهر تهران و شهرداری قرار می‌دهد؛ در این بخش وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی موظف به ارائه الگوی هوشمندسازی هستند و ما حوزه‌های محوری نظیر حمل و نقل، تغییر اقلیم در صنایع مرتبط، شهر هوشمند و صنایع پتروشیمی مرتبط با دانش‌بنیان‌ها، صنعت آب و سایر موارد را دنبال و به عنوان پشتیبان عمل می کنیم.

احمدی تاکید کرد: جذب سرمایه، تامین ابزار و صنایع شهر هوشمند را در حوزه فناوری با همکاری وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، “انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند” در دوم آذرماه گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش، جریان سازی در بدنه دولتی و خصوصی در خلق ایده‌ها، عملیاتی کردن آن و در نهایت تجاری سازی و صنعتی سازی است.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ادامه داد: باید هدایت پژوهش‌ها را از نقطه دانشگاهی شروع و تا رسیدن به مرحله تجاری سازی از آن‌ها حمایت کنیم. برای تحقق این راهبرد، نیاز به هماهنگی و توافق با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است.

احمدی گفت: باید از ظرفیت معافیت‌های مالیاتی، سرمایه گذاری و سایر موارد در هوشمندسازی صنایع بهره برد؛ از این رو سه زیرساخت بزرگ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله نمونه سازی، ساخت سریع و تولید نیمه‌صنعتی را در دستور کار داریم.

معاون وزیر صمت افزود: ایدرو فضا‌های صنعتی و زیرساخت‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده و برای رسیدن آن‌ها به بلوغ، تجاری سازی می‌کند؛ امیدواریم این حمایت‌ها تبدیل به جریان‌سازی و ایده‌ها تبدیل به محصولات فناورانه شود.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند بدون مدیریت اطلاعات و فناوری‌ها معنا ندارد، گفت: باید فرهنگ‌سازی در این عرصه ایجاد شود، همچنین یک موضوع جدی که باید بر روی آن کار شود هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های کشور است،

احمدی با اشاره به امضای تفاهمنامه‌ای در همین زمینه با دانشگاه شهید بهشتی، افزود: این دانشگاه به عنوان معین وزارت صمت انتخاب شده و قرار است ظرفیت‌های دانشگاه‌های دیگر با کمک دانشگاه شهید بهشتی احصا شود.

وی گفت:باید از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در هوشمندسازی شهر و صنایع مربوطه بهره برد.

احمدی ادامه داد: ایدرو به‌منظور ایده‌سازی، با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری می‌کند.

حضور ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در دومین رویداد صنعت دانش بنیان

معاون صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از حضور ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان خبر داد.

آقای حمید بازارگان نیز در این نشست خبری گفت: این رویداد با هدف اتصال شرکت‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ است تا شرکت‌های دانش بنیان به اهدافشان دست یابند.

به گفته معاون صنایع پیشرفته و طرح‌های کلان انرژی ایدرو، ساختار همایش به گونه‌ای است که شرکت‌های دانش بنیان و مسئولان به صوت تعاملی و دوطرفه بتوانند طرح‌های ارئه شده را بررسی کنند.

بازارگان افزود: انقلاب صنعتی چهارم مبتنی بر تحول دیجیتال است که یکی از کاربرد‌های موضوع هوشمند سازی در شهرهاست و نیازمند ارتباط صنایع مرتبط با شهر هوشمند است ضمن اینکه اولویت هوشمندسازی حوزه شهری و اداری است.

به گفته وی، ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در این رویداد دعوت شده اند که مسائل این صنعت را بررسی خواهند کرد و پنج توافق مهم و عملیاتی در همایش امضا خواهد شد.

همچنین قرار است در این رویداد ملی بر روی ۱۵ طرح که از پیش ارائه شده تمرکز شود و به طور کلی تمرکز ما در این همایش بر روی شرکت‌های فعال در این حوزه است.

گفتنی است؛ دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند در کتابخانه ملی برگزار می‌شود./خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا