اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارصنعت و معدنصنعت ومعدن

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: تمرکز ایدرو بر توسعه صنایع پیشرفته/ برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

بابک احمدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده در واحدهایی که ایدرو به عنوان متصدی حضور دارد، فرآیند واگذاری انجام شود و بعد از منابع مالی حاصل از آن برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و مرزی استفاده شود، گفت این سازمان در دوره جدید بر توسعه صنایع پیشرفته متمرکز خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، بابک احمدی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: در زمینه تمرکز ایدرو بر توسعه صنایع پیشرفته، ضمن تلاش برای تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری، در مشارکت با بخش خصوصی به دنبال کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به نوسازی صنایع به عنوان یکی دیگر از ماموریت این سازمان اشاره کرد و گفت: در عرصه نوسازی، فعالیت‌های خوبی در گذشته انجام گرفته که برخی از آنها اجرایی و برخی دیگر متوقف شده و با قوت دنبال خواهد شد.

احمدی همچنین احیای واحدهای متوقف را از دیگر ماموریت جدی سازمان در این دوره عنوان کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی در مناطق محروم نیز مورد تاکید است. بر این اساس برنامه‌ریزی شده در واحدهایی که ایدرو به عنوان متصدی حضور دارد، فرآیند واگذاری انجام شود و بعد از منابع مالی حاصل از آن برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و مرزی استفاده شود. این مهم به ایجاد فضای بهتر زندگی در این مناطق منجر خواهد شد، اما کارهای زیادی باید در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه ایدرو به دنبال آن است تا بر مناطق و لکه‌های مرزی کشور متمرکز شود تا ضمن ایجاد اشتغال، از مهاجرت جمعیت از این مناطق به دیگر نقاط جلوگیری کند، تصریح کرد: بنابراین به دنبال صنایع مزیت دار در هر منطقه خواهیم رفت. در مناطق مرزی و محروم مزیت‌هایی وجود دارد که اگر صنایع درستی را در آنجا با مشارکت بخش خصوصی مستقر کنیم، ضمن کاهش ریسک سرمایه گذاری، به توسعه هرچه بیشتر آن مناطق خواهد انجامید. البته این صنایع در زمان لازم واگذار خواهد شد تا پس از آن به سراغ سایر صنایع مزیت دار برویم.

به گفته این مقام مسئول ایدرو در مسیر پیشرفت صنعتی، رعایت الزامات زیست محیطی و توسعه صنایع دوستدار محیط زیست را از شیوه‌هایی همچون توسعه استفاده از خودروهای برقی، کاهش شدت انرژی و غیره دنبال خواهد کرد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا