اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیسلامتصنعت و معدنصنعت ومعدن

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارز در معالجه بیماران: مصرف سرنگ در داخل کشور یک میلیارد قطعه است

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: شرکت تولیدکننده سرنگ زیر مجموعه این هیئت امنا، در اولویت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، سیدحسین صفوی رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارز در معالجه بیماران گفت: در یکی دو سال گذشته سعی کرده ایم حسابرسی‌های شرکت را شفاف و روشن کنیم تا این شرکت قابلیت عرضه در بورس را داشته باشد، شرکت‌های تولیدکننده و سایر مردم می‌توانند بعد از عرضه در بورس، سهام این شرکت را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: شرکت آواپزشک، شرکتی فعال است که حدود ۲۰ سال گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت دارد.

وی افزود: این شرکت سهامی خاص است و شرکت دولتی نیست، سهام آن متعلق به هیئت امنای صرفه جویی ارزی است و این هیئت، نهاد عمومی غیر دولتی است که بر اساس قانون، تاسیس آن که در سال ۱۳۷۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید هدف آن ارائه خدمات مختلف به نظام سلامت از جمله تامین اقلام راهبردی مورد نیاز کشور، صرفه جویی از طریق ممانعت از خروج بیماران با تامین اقلام دارویی و تولید تجهیزات پزشکی است که در قانون تاسیس این هیئت به آن اشاره شده است.

صفوی ادامه داد: محصولاتی که شرکت آواپزشک تولید می‌کند، متنوع است و از سال‌های گذشته اقلامی مانند انواع سرسوزن، لوله‌های خلاء آزمایشگاهی، سرنگ و سایر محصولات را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارز در معالجه بیماران گفت: شرکت آواپزشک به معنی یک شرکت دولتی که ردیف بودجه داشته باشد و بودجه‌ای از دولت بگیرد، نیست و بر اساس سرمایه گذاری اولیه‌ای که در شرکت اتفاق افتاده، محصولات متنوعی را تولید می‌کند، این شرکت ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر را در مناطق محروم کشور بکار گرفته که بخش عمده اقتصاد آن منطقه وابسته به فعالیت‌های این شرکت است.

وی افزود: تولید سرسوزن این شرکت درواقع به عنوان یک کمک برای تامین مواد اولیه سایر شرکت‌های تولیدکننده این عرصه است که مانع از واردات این کالا شده و در این زمینه کشور به خودکفایی رسیده است.

صفوی ادامه داد: تولید سرنگ در این شرکت موضوع جدیدی نیست، سرنگ در این شرکت با کیفیت تولید می‌شود و محصولات تولیدی آن جزء کیفیت‌های برتر بازار است؛ مزیت رقابتی آن بر اساس کیفیتی است که در بازار ایجاد کرده و مراکز درمانی از این کیفیت راضی هستند و به نظر می‌آید وجود این شرکت باعث ارتقای کیفیت این محصولات در بازار شده است.

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارز در معالجه بیماران درباره واگذاری شرکت آواپزشک به بخش خصوصی گفت: سیاست‌های هیئت امنای صرفه جویی ارزی بر این است واگذاری این شرکت به صورت شفاف و روشن یعنی از طریق بورس باشد که بهترین شکل واگذاری است.

وی افزود: با بورسی شدن هم شرکت خیلی شفاف ارزش گذاری می‌شود همچنین باعث می‌شود این شرکت به فعالیت‌های خود ادامه دهد، زیرا اشتغالزایی در مطنقه محروم ایجاده کرده است و ما پیگیر هستیم که آسیبی به خانواده‌های آن مناطق نرسد.

صفوی ادامه داد: در یکی دو سال گذشته سعی کرده ایم حسابرسی‌های شرکت را شفاف و روشن کرده و اشکالات آن را برطرف سازیم تا این شرکت قابلیت عرضه در بورس را داشته باشد، دلایل توجیحی آن را به نهاد‌های نظارتی داده ایم و جلسات مقدماتی با فرابورس صورت گرفته است.

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: شرکت‌های تولیدکننده و سایر مردم می‌توانند بعد از عرضه در بورس، سهام این شرکت را دریافت کنند.

وی افزود: شرکت آواپزشک، شرکتی پویا و فعال است طوری که بخش تحقیق و توسعه آن در حال مطالعه و بررسی برای بالا بردن کیفیت محصولات است و همچنین مطالعه محصولات جدید مورد نیاز کشور که خلاء آن در بازار وجود دارد در حال انجام است تا در صورتی که امکان تولید و توجیه آن وجود داشته باشد، به این عرصه ورود کند.

صفوی ادامه داد: تولید محصولاتی مانند سرسوزن که امروز شرکت آواپزشک تولید می‌کند پیچیده است و سرمایه گذاری خاصی را می‌طلبد و می‌توان گفت تولید این محصولات هم دانش بنیان و هم تخصصی است.

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارز در معالجه بیماران گفت: سالی که شرکت آواپزشک شروع به تولید سرسوزن کرد، قبل از آن سرسوزن به کشور وارد می‌شد، این شرکت خط تولید را وارد کشور و این محصول را به عنوان کالای‌های تک (با فناوری بالا) تولید کرد، اما در حال حاضر شرکت‌های دیگر هم در این زمینه فعالیت دارند و سرسوزن را تولید می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از محصولاتی که هفته گذشته از ان رونمایی شد، آنژیوکت بود؛ در حال حاضر تولیدکننده این محصول با عمق تولیدی که شرکت آواپزشک انجام می‌دهد، در کشور وجود ندارد البته برای بسته بندی وجود دارد، زیرا خط تولید آنژیوکت را شرکت آواپزشک سال‌های گذشته تامین کرده بود محصول تولیدی آنژیوکت از سرسوزن تا سایر بخش‌های مربوطه کاملا ایرانی است. 

صفوی ادامه داد: تولید محصولاتی مانند سرسوزن که امروز شرکت آواپزشک تولید می‌کند پیچیده است و سرمایه گذاری خاصی را می‌طلبد و می‌توان گفت تولید این محصولات هم دانش بنیان و هم تخصصی است.

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارز در معالجه بیماران گفت: سالی که شرکت آواپزشک شروع به تولید سرسوزن کرد، قبل از آن سرسوزن به کشور وارد می‌شد، این شرکت خط تولید را وارد کشور و این محصول را به عنوان کالای‌های تک (با فناوری بالا) تولید کرد، اما در حال حاضر شرکت‌های دیگر هم در این زمینه فعالیت دارند و سرسوزن را تولید می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از محصولاتی که هفته گذشته از ان رونمایی شد، آنژیوکت بود؛ در حال حاضر تولیدکننده این محصول با عمق تولیدی که شرکت آواپزشک انجام می‌دهد، در کشور وجود ندارد البته برای بسته بندی وجود دارد، زیرا خط تولید آنژیوکت را شرکت آواپزشک سال‌های گذشته تامین کرده بود محصول تولیدی آنژیوکت از سرسوزن تا سایر بخش‌های مربوطه کاملا ایرانی است. /صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا