اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

رشد ۱۰۰ درصدی خدمات  صندوق ضمانت صادرات به صادرکنندگان کالا به روسیه

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: یک میلیارد دلار خط اعتباری در صندوق ضمانت صادرات برای صادرات به روسیه اختصاص داده شده است؛در شش ماه گذشته خدمات به مشتریان صندوق برای صادرات به روسیه ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق ضمانت صادرات از جمله ابزار‌های مهم برای تامین امنیت تجارت است و برای اینکه این تامین امنیت درست انجام شود باید ابزار‌های لازم را فراهم کنیم و با توجه به حجم تجارت و اقتصادکشور باید ظرفیت صندوق را چند برابر کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت هم خاطر نشان کرد: کشور‌هایی که ما در حال تجارت با آن‌ها  هستیم خطر بالایی دارند که صندوق ضمانت صادرات در سال‌های اخیر  تلاش کرده که بتواند این خطر را پوشش بدهد، ولی همه این خطرات را صندوق ضمانت صادرات نمی‌تواند بپذیرد و نیاز است که وزارت صمت و دولت به صندوق  برای پذیرش این ریسک‌ها مجوز بدهد.  

ضیغمی در ادامه افزود: سقف پوشش صندوق ضمانت صادرات حدود ۲۵۰ میلیون یورو است که این میزان برای تضمین بسیاری از پروژه‌ها کم است و از طرف دیگر، نبود تبادل و تعاملات مالی و بیمه‌ای با سایر کشور‌ها از مشکلات صندوق ضمانت صادرات است.  

وی گفت: در دو سال اخیر صندوق ضمانت  توانسته توافقاتی با ۵ کشور امضا کند تا  بصورت مشترک  از تجار حمایت کند این موضوع میتواند در توسعه تجارت با کشور‌های آفریقایی و غرب آسیا به ما کمک کند./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا