اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازاربانک، بیمه و بورستجارتخودروشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدن

رضایت همه عوامل بازار خودرو از عرضه محصولات در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، عضو هیئت مدیره شرکت بهمن موتور می‌گوید: عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در شرایطی در بورس کالا آغاز شد که قیمت این محصولات در بازار رو به افزایش بود اما از زمان عرضه و امکان خرید مستقیم از سوی مصرف‌کننده در بورس، بازار به تعادل رسید و امروز همه عوامل فعال بازار خودرو به بهبود شرایط اذعان دارند.

عیسی حسین‌پناه اظهار داشت: امروز و با گذشت چند مرحله از عرضه خودروهای بهمن موتور در بورس کالا، تمام عوامل فعال در بازار خودرو اعلام می‌کنند که عرضه خودرو در بورس کالا به‌نفع تولید، مصرف و بازار است زیرا با عرضه این محصول در بورس، رانت حاصل از تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار آزاد به‌سمت تولید روانه می‌شود و زمانی که پول وارد چرخه تولید شود، افزایش ظرفیت‌ها ایجاد می‌شود و در نتیجه بازار نیز به‌سمت تعادل می‌رود.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا از دو جنبه در تعادل بازار خودرو اثر مثبت داشته است؛ یکی از نظر امکان افزایش ظرفیت و افزایش تولید و دیگر از جهت شفافیت معاملات خودرو؛ به‌گونه‌ای که در معاملات بورس، قیمت خودرو عادلانه کشف می‌شود و بدون دغدغه به دست مردم می‌رسد.

او اضافه کرد: نگاهی به آمار معاملات بورس کالا نیز نشان می‌دهد که قیمت خودروها عموماً بین قیمت کارخانه و قیمت بازار کشف شده است و به این ترتیب روند افزایشی که تا پیش از این در بازار وجود داشت متوقف و ثبات در معاملات حاکم شد.

حسین‌پناه در پایان با بیان اینکه روند عرضه خودرو در بورس کالا با قرعه‌کشی قابل مقایسه نیست، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا روند بسیار بهتری هم برای مردم و هم برای تولیدکننده ایجاد کرده است و بازخورد مصرف‌کنندگان نیز همین موضوع را نشان می‌دهد./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا