اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتصنعت و معدنصنعت ومعدن

رونمایی از کارتخوان‌های اندرویدی دارای قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی

با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از کارتخوان‌های اندرویدی شرکت‌های معتمد با قابلیت صدور صورتحساب‌های الکترونیکی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، دکتر سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم رونمایی از دستگاه‌های پوز اندرویدی با قابلیت صدور صورت حساب الکترونیکی شرکت‌های معتمد هوشمند گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بصورت خودکار برای مودیان اظهارنامه برآوردی تولید میشود.

وی با بیان اینکه با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های معتمد، بسیاری از تکالیف مالیاتی مودیان و فعالان اقتصادی تسهیل و به ساده‌ترین شکل ممکن انجام خواهد شد، بیان داشت: به کمک شرکت‌های معتمد و با آموزش از طریق آنان و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه و با حداقل پیچیدگی ها، ابزار‌هایی همچون نرم افزار‌های تلفن همراه و یا با بارگذاری اطلاعاتی مانند اکسل برای تمامی حرف و مشاغل در دسترس قرار گرفته است.

سبحانیان از آمادگی بدون محدودیت سازمان از جمله تامین نرم افزاری و سخت افزاری اصناف بویژه طلافروشان در سراسر کشور خبر داد و گفت:امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد و ایجاد تفاهم از طریق گفتگو با اصناف و اتاق‌ها، در مسیر اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی گام مشترکی برای شفافیت اقتصادی کشور برداریم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با راه اندازی کارتخوان‌های اندرویدی شرکت‌های معتمد، امکان صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول و دوم به منظور تسهیل اتصال اصناف مختلف بویژه صنف طلا و جواهر به سامانه مودیان فراهم می‌شود.

وی گفت: فعالان اقتصادی برای دریافت کارتخوان‌های اندرویدی نیاز به حضور فیزیکی ندارند وتن‌ها با ارسال اطلاعات خود، کارتخوان را درب مجموعه اقتصادی خود تحویل گرفته و از خدمات شرکت‌های معتمد بهره‌مند میشوند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی نیز با بیان اینکه این کارتخوان تنها برای صنف طلا و جواهر نیست افزود: این کارتخوان‌های اندرویدی متناسب با دیگر اصناف نیز قابلیت ارسال قابلیت صدور صورتحساب‌های الکترونیکی دارد.

موحدی بکنظر گفت: با استفاده از کارتخوان‌های اندرویدی جدید این صورتحساب‌ها میتوانند بصورت فایل الکترونیکی یا کاغذی در اختیار خریداران قرار گیرد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا