اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: تولید ناخالص داخلی ایران حدود ۴۰ درصد ترکیه است

حسین سلاح ورزی گفت: در سال میلادی گذشته حجم تولید ناخالص داخلی ایران حدود ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی عربستان و ترکیه بوده که این امر اهمیت نکات اقتصادی به سیاست‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی صنایع  معادن و کشاورزی ایران گفت: باتوجه به منابع طبیعی که در کشور داریم ۶۷ درصد ارزش افزوده به کشور‌های دیگر اختصاص دارد و اهمیت آن برای ما دوچندان می‌شود که ارتقا کیفیت تولید رقابت پذیر را دنبال کنیم.

او گفت: مسئله آینده کشور تولید رقابت پذیر است که آن هم با کیفیت محقق خواهد شد؛ کیفیت یک دستاورد یک‌شبه و ناگهانی نیست و این فرایند مستمر است.

سلاح ورزی گفت: بهبود کیفیت در بنگاه اقتصادی کشور نیازمند دانش و مهارت است.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، بهترین اقدام دولت برای حمایت از تولید و مانع زدایی از مسیر آن، مدیریت ریسک‌هایی است که به‌واسطه فعالیت‌های دولت به اقتصاد و به‌ویژه بخش خصوصی تحمیل می‌شود.

او گفت: اگر ما خواستار حمایت مردم از تولید داخل هستیم، باید بتوانیم کالا و خدمات را با قیمت و کیفیت مناسب تهیه و به مصرف‌کننده عرضه کنیم و تحقق این امر منوط به این است که فعالان اقتصادی از نظر قیمت تمام‌شده امکان نقش‌آفرینی مورد انتظار را داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران گفت: در سال میلادی گذشته حجم تولید ناخالص داخلی ایران حدود ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی عربستان و ترکیه بوده که این امر اهمیت نکات اقتصادی به سیاست‌ها را نشان می‌دهد./باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا