اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتشکلهاخودروصنعت و معدنصنعت ومعدن

رییس انجمن قطعه‌سازان همگن: دانش فنی تولید خودروهای برقی در کشور مهیاست/ دولت در تامین باتری کمک کند

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: دانش فنی تولید خودروهای برقی در کشور مهیا است، اما انتظار می‌رود دولت با اعطای یارانه در تامین باتری به یاری این صنعت بشتابد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،محمدرضا نجفی‌منش افزود: امروز جهان به سمت توسعه استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی حرکت کرده و ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

وی بیان‌داشت: دانش فنی این مهم در کشور مهیا است، اما انتظار می‌رود دولت با دخالت در موضوع تامین باتری (که جزو اجزا و قطعاتی است که گران تمام می‌شود)، با اعطای یارانه از این موضوع حمایت کند؛ در غیر این صورت و قیمت تمام شده بالای خودروها، تمایل مردم همچنان به سمت استفاده از خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

یارانه ۶ هزار یورویی فرانسوی‌ها برای توسعه خودروهای برقی

نجفی‌منش در این زمینه به فرانسه اشاره کرد که برای توسعه خودروهای برقی، نسبت به اعطای متوسط ۶ هزار یورو یارانه به این خودروها اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ تولید خودروهای هیبریدی و برقی در برخی موارد حتی ساده تر از خودروهای بنزینی و درون‌سوز است و توان کافی برای تولید اجزا و قطعات این خودروها به صورت انبوه وجود دارد.

پیشتر عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود:‌ همه خودروسازان باید نیمی از ظرفیت تولیدشان را به خودروهای برقی اختصاص دهند و اکنون این مهم به به‌کارگیری ظرفیت مونتاژکاران آغاز شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می‌کند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برقی شود، خودروهای برقی آماده تحویل هستند و در ٢ تا سه ماه آینده شاهد حضور این خودروها در کشور خواهیم بود.

لزوم برداشته شدن قیمت گذاری دستوری در صنعت خودروسازی

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور در ادامه اظهار داشت: در صورتی که قیمت‌گذاری‌ها در صنعت خودرو اصلاح نشود، کاهش و توقف تولید قطعه و خودرو اجتناب‌ناپذیر خواهد بود؛ موضوعی که به‌تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به آن اشاره داشته و عین واقعیت است.

وی گفت: اکنون شاهد کمبود نقدینگی در صنعت خودرو هستیم که خود موجب توقف تولید خودرو و قطعات خواهد شد.

نجفی‌منش تاکید کرد: در این راستا باید هرچه سریع‌تر نسبت به کاهش زیان‌ در صنعت خودروسازی اقدام شود و همچنین طبق ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴، باید نسبت به جبران خسارت در این صنعت اقدام شود.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور هشدار داد: در غیر این صورت، صنعت تمرکز لازم بر موضوع تولید را نخواهد داشت و دیر یا زود با توقف مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن تشریح اساسی‌ترین مشکلات و چالش‌های بحران‌زا در صنعت قطعه سازی کشور، خواستار جلسه‌ای حضوری با وزیر صمت به‌منظور تبیین این شرایط شده‌ایم.

نجفی‌منش تاکید کرد: در صورتی که دو موضوع اساسی قیمت‌گذاری دستوری و مدیریت دولتی از سر صنعت خودروسازی برداشته شود، این صنعت حال و روز بهتری خواهد داشت. این در حالی است که در شرایط فعلی همگان بر طبل واردات می‌کوبند و تامین ارز مورد نیاز این صنعت، خود چالش و سوالی اساسی است./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا