اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتصنعت و معدنصنعت ومعدن

رییس سازمان امور مالیاتی: افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان و اصناف از سوی رئیس‌جمهور تایید شد

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل از سوی رئیس‌جمهور تایید شده و در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت ماهیانه که ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، طبق لایحه بودجه سال آینده، سقف معافیت مالیاتی سالانه ۱۲۰ میلیون تومان و ماهانه ۱۰ میلیون تومان لحاظ شده است اما قرار شده در اصلاحیه لایحه این میزان افزایش یابد و طبق آنچه محمد هادی سبحانیان امروز در توئیتی اعلام کرده، افزایش سقف معافیت مالیاتی از سوی رئیس‌جمهور تایید شده و در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت ماهیانه ۱۰ میلیون تومانی افزایش خواهد یافت.

بر این اساس، با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و تایید رئیس‌جمهور در بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل افزایش خواهد یافت.

همچنین در این زمینه داوود خدابنده – رئیس مرکز روابط عمومی سازمان امور مالیاتی – به ایسنا اظهار کرد که سازمان امور مالیاتی افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان و اصناف را به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرد و با این پیشنهاد موافقت شد و الحمدالله با تایید رئیس جمهور این مهم محقق خواهد شد.

گفته می شود سازمان امور مالیاتی پیشنهاد کرده که سقف معافیت های مالیاتی کارکنان و کارمندان با افزایش ۲۵ درصدی از ۱۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل نیز با افزایش ۱۱۰ درصدی از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

گفتنی است؛ طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، بر اساس تبصره ۱۶ سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی که تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا مقرری یا مزد حق شغل حق شاغل فوق العاده‌ها اضافه کار حق الزحمه حق مشاوره حق حضور در جلسات، پاداش حق التدریس حق التحقیق و کارانه به صورت نقدی و غیر نقدی به شرح زیر است:

۱ – سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۱۳۹۴/۴/۳۱ در سال ۱۴۰۳ مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می شود.

۲- نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به شرح زیر در نظر گرفته شده اما باتوجه به اینکه قرار است معافیت های مالیاتی اصلاح شود و رییس جمهور آن را تایید کرده، این ارقام نیز در اصلاحیه بودجه تغییر خواهد کرد.

-۱-۲- نسبت به مازاد یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون (۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ۱۰ درصد (%۱۰)

-۲-۲- نسبت به مازاد یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون (۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا دو میلیارد و هفتصد و شصت میلیون (۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ۱۵ درصد (%۱۵)

-۳-۲- نسبت به مازاد دو میلیارد و هفتصد و شصت میلیون (۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا چهار میلیارد و هشتاد میلیون (۴,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ۲۰ درصد (۲۰%)

-۴-۲- نسبت به مازاد چهار میلیارد و هشتاد میلیون ( ۴,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به بالا درصد (۳۰%)

کلیه افرادی که در قبال ارائه خدمت در دستگاه‌ها تحت هر عنوان از جمله ساعتی، روزمزد، قراردادی حق التدریس، حق التحقیق، حق الزحمه، حق نظارت، حق التألیف و پاداش شورای حل اختلاف دریافتی دارند مشمول حکم این بند هستند.

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنی و مشمول ماده (۸۵) قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ هستند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا