اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع دستیصنایع دستیصنعت و معدنصنعت ومعدنفرهنگ و هنرنساجیگردشگری

صادرات، راه برون‌رفت از رکود صنایع دستی

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی ایران ظرفیت بالایی برای صادرات دارد که با ایجاد هولدینگ صنایع دستی و کنسرسیوم‌های صادراتی، کشور‌های مقصد احصاء می‌شوند.

خانم جلالی افزود: برای معرفی صنایع دستی برای استانداردسازی با شاخص‌های بین المللی در صنایع دستی نیاز به شرکت‌های واسط داریم. این شرکت‌ها با بازاریابی و پشتیبانی می‌توانند به زنجیره تولید و صادرات صنایع دستی کمک کنند.

وی با اشاره به ظرفیت صنایع دستی ایران برای صادرات گفت: صادرات راه برون رفت از رکود صنایع دستی است. صنایع دستی کشورمان دارای مشتریان بلقوه است که میتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی در ادامه گفت: از اقدامات دولت سیزدهم حذف پیمان سپاری ارزی برای صادرات صنایع دستی بوده، که کمک به تجارمان است.

وی با اشاره به موانع در صادرات صنایع دستی گفت: با رفع موانع مانند حذف کد‌های گمرکی و یکپارچگی قوانین در برنامه هفتم توسعه می‌توان به صادرات این صنعت کمک کرد.

جلالی در پایان بیان کرد: میزان صادرات صنایع دستی ایرانی در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ میلیون دلار بوده، که این میزان در ده ماهه امسال به ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا