اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدننساجی

صادرات پوشاک ایرانی به ۷ کشور دنیا

رئیس اتحادیه خیاطان با تاکید بر لزوم برندینگ در صنعت پوشاک ایران گفت: پوشاک ایرانی به کشور های روسیه، ترکیه، سوریه، عراق، ازبکستان، ترکمنستان و امارات صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، اکبر صدقی، رئیس اتحادیه خیاطان تهران در مراسم روز ملی خیاط، اظهار داشت: ۳۵۰۰ نفر فقط در شهر تهران عضو فعال اتحادیه خیاطان هستند و هر کدام نیز تعدادی نیروی کار دارد.

وی افزود: با تامین مناسب مواد اولیه تولید در دولت سیزدهم اکنون می‌توان گفت، اعضای اتحادیه ما به ۹۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه خیاطان تهران ادامه داد: با تدام تامین مواداولیه تولید، کاهش مالیات، اختصاص وام‌های کم‌بهره و کاهش سهم حق بیمه برای کارفرما برای کارگاه های بالای ۵ نفر از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد، تولید کنندگان این بخش می‌توانند قیمت تمام شده خود را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: با افزایش کیفیت تولید پوشاک ایرانی واردات و قاچاق این کالا از ترکیه کاهش یافته است و حتی پوشاک تولیدی ایران به ترکیه صادر می‌شود.

صادرات پوشاک تولیدی ایران از ترکیه به کشورمان

صدقی با بیان اینکه تولیدات پوشاک ایرانی نیازمند ایجاد برند سازی است، گفت: پوشاکی که از ایران به ترکیه می‌رود دوباره با مارک ترکیه به ایران بر می گردد زیرا ما کمتر برای برندینگ اقدام کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: با این وجود پوشاک ایرانی به کشور های روسیه، ترکیه، سوریه، عراق، ازبکستان، ترکمنستان و امارات صادر می‌شود.

شغل خیاطی باید در رسته مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد

بنابر این گزارش مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این مراسم خواستار آن شد که شغل خیاطی به عنوان یک شغل سخت و زیان آور به حساب آید و از پیگری این موضوع خبر داد.

وی افزود: خیاطی خود یک هنر است که تولیدات صنعتی نباید باعث شود این حرفه از چرخه تولید خارج شود.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: از ستاد مبارزه با قاچاق کالا پیگیری آن هستیم که از ورود پوشاک معروف به تاناکورا ( پوشاک دست دوم) به کشور جلوگیری شود زیرا این موضوع صنعت پوشاک کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در صنعت پوشاک کشور برای برند سازی و کاهش قیمت باید اقدام شود و در صورتی که برندسازی انجام نشود، برند‌های خارجی صنعت پوشاک کشور را می‌بلعند./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا