اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاری

صادرات ۱۵۰۰ تن کاتالیست بومی شده در سال گذشته

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از صادرات ۱۵۰۰ تن کاتالیست بومی شده در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین) ،مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آئین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: وقتی در زمستان سال ۱۴۰۰ پانزدهمین نمایشگاه ایران پالاست را برگزار کردیم وزیر نفت گفتند شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه دارد تمامی کاتالیست ها را بومی سازی کند امروز مفتخرم این خبر را بدهم که صنعت پتروشیمی به توفیق خوبی دست یافت به طوری که سال گذشته ۱۵۰۰ تن کاتالیست بومی شده را صادر کرده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایرا در ۴۴ سال قبل یک صنعت وابسته بود به طوریکه از طراحی تا اجرا را شرکت‌های خارجی برعهده داشتند اما امروز این وابستگی به حداقل رسیده است تا جایی که اورهال مجموعه‌های پتروشیمی توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

شاهمیرزایی خاطرنشان کرد: هم اکنون ظرفیت نسبت شده و تولید در این صنعت به بالای ۹۲ میلیون تن رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از اهداف صنعت پتروشیمی که در برنامه‌های توسعه گنجانده خواهد شد سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در بخش‌های مختلف این صنعت است.

به گفته شاهمیرزایی از سال گذشته تا کنون مشارکت شرکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران ۲۰ برابر شده که این موضوع نشان دهنده عدم تأثیر گذاری تحریم‌ها در این صنعت بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: امروز نیز تعداد قابل توجهی از مهمان‌ها فقط برای برسی و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در این جمع حضور پیدا کرده اند./مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا