اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتصنعت و معدنصنعت ومعدنگردشگری

ضرغامی: دو برابر شدن ارز مسافرتی بدون اطلاع ما بود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مصوبه دو برابر شدن ارز مسافرتی، بدون اطلاع وزارت میراث فرهنگی انجام شده، اما سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کند برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی، این اقدام انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، سید عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: البته ممکن است برخی این ارز را بگیرند، سفر نروند و در بازار آن را به قیمت آزاد بفروشند، اما اعلام شد برخورد بسیار جدی و تنبیهی با کسانی که این اقدام را انجام دهند، صورت می‌گیرد که بانک مرکزی این مسئله را کنترل می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نزدیکی سفر‌های نوروزی افزود: برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی هم برای تقارن نوروز با ماه رمضان در نظر گرفته شده و ابلاغیه ۱۴ بندی شورای فرهنگ عمومی را به همه همکاران ارسال کردیم.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به انتشار اخباری از فروش دو کاروانسرا، یادآور شد: از نظر قوانین یونسکو واگذاری بنا‌هایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی است و با ضوابط آنها فعالیت می‌کند اشکال قانونی ندارد و در دنیا هم بسیاری از این ابنیه در اختیار بخش خصوصی است، اما تحت ضوابط یونسکو اداره می‌شود.

ضرغامی افزود: این دو کاروانسرا هم در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است و از نظر قانونی مشکل خاصی ندارد ولی باید کاملاً تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی نگهداری و مرمت شود.

ضرغامی ادامه داد: اگر این امر محقق شود و تحت نظر ما مرمت انجام گیرد، با کاربری مشخصی که مورد تأیید ما باشد، می‌تواند فعالیتش را انجام دهد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا