اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

عزت‌الله اکبری تالارپشتی: پروژه‌های فولاد مبارکه فراتر از منافع ملی و متصل به امنیت ملی است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، در این بازدید که با حضور و همراهی پروین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و جمعی از معاونان فولاد مبارکه انجام شد، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در پی برنامه‌ریزی‌هایی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم، یکی از برنامه‌های مهم ما این است که بررسی کنیم که در میدان عمل صنعت کشور چه اتفاقی در حال رخ دادن است که در همین راستا امروز از فولاد مبارکه بازدید خوبی داشتیم.

مدیرعامل و سایر همکارانشان در فولاد مبارکه به دور از حاشیه‌ها در حال کار و تلاش هستند
وی گفت: از آرزوهای ما و سایر مسئولین این بوده و هست که مدیران و کارکنان مجموعه صنعتی با انگیزه بالا و بدون توجه به حواشی، در حوزه‌های تخصصی خود، کارشان را با جدیت تمام پیش ببرند. خوشبختانه از نکات قابل‌توجه در این بازدید این بود که مشاهده کردیم آقای طیب‌نیا و سایر همکارانشان در فولاد مبارکه به دور از حاشیه‌ها در حال کار و تلاش هستند. در سفر امروز چند راهبرد را در نظر داشتم که به مدیرعامل این کارخانه منتقل کنم؛ اما در جریان بازدید از این کارخانه مشاهده کردم که خوشبختانه این راهبردها در حال انجام است.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: یکی از این راهبردها که همواره از رئیس‌جمهوری محترم و سایر مسئولان کشور در دستگاه‌های دولتی، مجلس شورای اسلامی درخواست کرده‌ایم و به همکاران خودمان نیز دائماً متذکر می‌شویم این است که از ورود به حواشی به‌شدت پرهیز کنند. همه باید دست در دست هم دهیم تا چنین صنایعی که از جوانان باانگیزه، متعهد و متخصص برخوردارند دچار حاشیه نشوند.

احداث خط نورد گرم ۲ فولاد مبارکه براساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در حال بنا شدن است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این بازدید بنا داشتیم به مسئولان فولاد مبارکه تأکید کنیم که آخرین تغییرات و تکنولوژی‌های حال حاضر صنعت فولاد جهان را رصد کنند و خوشبختانه در جریان بازدید از پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه مشاهده کردیم که اساساً احداث خط نورد گرم ۲ براساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در حال بنا شدن است؛ ازاین‌رو بر خود لازم می‌دانم در تمام لحظات کنار این عزیزان و تمام کسانی که بی‌ادعا برای آینده این کشور گام‌های بزرگی برمی‌دارند باشم. به‌یقین پروژه‌های فولاد مبارکه و سایر پروژه‌های مشابه فراتر از منافع ملی، به امنیت ملی ما متصل است.

وی در اهمیت و لزوم توسعه صنعتی و اقتصادی کشور تصریح کرد: امروز همان‌گونه که مشاهده می‌کنیم، استکبار جهانی، صنعت، تولید، کالا و اقتصاد جهانی را به گروگان گرفته‌ تا بتواند به اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود برسد؛ ازاین‌رو برای اینکه آسیب‌پذیری کشور را در نسل‌های آینده کشور کم کنیم، نیاز داریم چنین پروژه‌هایی را پایه‌گذاری کنیم.

سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در حوزه استفاده بهینه از منابع آبی و انتقال آب از آینده‌نگری‌های این شرکت است.
اکبری تالارپشتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش از بازدید از فولاد مبارکه اعتراضات زیادی را در خصوص میزان و نحوه مصرف آب در فولاد مبارکه شنیده بودم؛ اما امروز از نزدیک مشاهده کردم که فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری در جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب شهرهای اطراف در چرخه تولید خود و همچنین مشارکت در اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی وابستگی خود به آب حوضه آبریز را به حداقل رسانده و همه این موارد از آینده‌نگری‌هایی است که در فولاد مبارکه مشاهده کردیم.

 وی در ادامه تأکید کرد: مدیران عامل فولاد مبارکه به توسعه سواحل ازجمله سواحل منطقه مکران و چابهار نیز تمرکز داشته باشند؛ چراکه در مناطق یادشده نیز جوانان خوش‌فکر و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. می‌توان مواد اولیه را از سایر نقاط جهان به این مناطق منتقل و به تولیدات با ارزش‌افزوده بالاتری تبدیل کرد و در این فرایند، هم نیاز کشور را تأمین کرد و هم مازاد محصولات تولیدشده را به خارج از کشور صادر کرد و فرایند «ری اکسپورت» را به جریان انداخت.

در حوزه کاهش آلاینده‌های صنعتی نیز فولاد مبارکه بر لبه تکنولوژی در حال حرکت است؛به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛ در حال حاضر تمامی شهرها و کلان‌شهرهای کشور با پدیده آلودگی هوا مواجه‌اند و می‌طلبد صاحبان و مدیران صنایع بزرگ برای کاهش حداکثری آلاینده‌ها با حرکت بر لبه تکنولوژی‌های روز دنیا در این حوزه پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند؛ کاری که امروز در فولاد مبارکه با قوت و انگیزه در حال انجام است. به خاطر داشته باشیم همه این تلاش‌ها برای رضایت حداکثری ملت است.

نوع مدیریت در فولاد مبارکه کاملاً متفاوت و به‌روز است.
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت نگاه نو بر مدیریت همه بخش‌های کشور تأکید کرد و افزود: متأسفانه در بخش‌های مهمی از کشور نوع مدریت از نوع سنتی و فرسوده و به‌گونه‌ای است که اسباب نگرانی، ناراحتی و سختی در معاش مردم را موجب شده است؛ اما خوشبختانه در بازدید امروز فولاد مبارکه مشاهده کردیم که نوع مدیریت در این مجموعه صنعتی عظیم کاملاً متفاوت و به‌روز است؛ مدل مدیریت در این کارخانه قابل‌قبول است و ازاین‌رو وظیفه خود می‌دانیم که این مجموعه را در متن کار همراهی و کمک کنیم تا بتوانند کارهای تخصصی خود را پیش برند.

برای کاهش حداکثری آسیب‌پذیری باید پروژه‌هایی نظیر نورد گرم ۲ فولاد مبارکه را که با آینده‌نگری پیش‌بینی ‌شده‌اند، حمایت کنیم
عزت‌الله اکبری عنوان کرد: امروز در جنگ اقتصادی و اوج تحریم‌های بین‌المللی به سر می‌بریم؛ بنابراین برای کاهش حداکثری آسیب‌پذیری باید پروژه‌هایی نظیر نورد گرم ۲ فولاد مبارکه را که با آینده‌نگری پیش‌بینی شده‌اند حمایت کنیم.

فولاد مبارکه می‌تواند چندین برابر ارزی که می‌گیرد برای کشور ارزآوری داشته باشد؛وی با بیان اینکه این قبیل پروژه‌ها با مشکلاتی در روان نبودن امور اجرایی خارج از فنس فولاد مبارکه نظیر گمرک و امورارزی مواجه است، خاطرنشان کرد: باید در این امور تسهیلگری انجام شود. به‌طور مشخص از رئیس‌کل بانک مرکزی درخواست داریم که در این خصوص تسهیلگری لازم را برای تسریع امور داشته باشند؛ زیرا فولاد مبارکه می‌تواند چندین برابر ارزی که می‌گیرد برای کشور ارزآوری داشته باشد. ضمن اینکه وزرای محترم صمت و اقتصاد باید پروژه‌های فولاد مبارکه را از نزدیک ببینند و دائماً رصد کنند و موانع را به‌طور جدی از سر راه چنین صنایعی بزرگی بردارند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت فعلی بسیار با انگیزه است و جوانان انقلابی و خوبی را روی کار آورده گفت: امروز بخش خصوصی به هماهنگی بین دولت و مجلس امیدوار شده است؛ بنابراین خروجی این مجلس و دولت انقلابی، باید رشد خوب صنعت و تولید باشد. در دولت و مجلس قالب تفکر کمک به یکدیگر برای خدمت بیشتر به مردم و برداشتن موانع تولید است.

در حوزه‌های پیشران ازجمله فولاد مبارکه که در واقع پشتوانه مجموعه‌ای از صنایع کشور است، نباید کارها معطل بماند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حوزه‌های پیشران ازجمله فولاد مبارکه که در واقع پشتوانه مجموعه‌ای از صنایع کشور است، نباید کارها معطل بماند. باید همه ما کمک کنیم که هر فکر مثبت و نوآورانه‌ای که مدیران این مجموعه دارند و تشخیص داده می‌شود که برای کشور مفید است در اسرع وقت به مرحله اجرا برسد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی: ثبات مدیریت در صنایع بزرگ کشور لحاظ شود.
پروین صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز همراه با رئیس کمیسیون صنایع و معدن بازدیدی از بخش‌های مختلف فولاد مبارکه داشتیم.

وی افزود: همچنین در جلسه‌ای با مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره فولاد مبارکه، برخی مشکلات و نقاط ضعف و قوت و نیازهای فولاد مبارکه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از سوی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قول مساعدت و همکاری لازم داده شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهیه ملزومات صنایع نیز در این جلسه مطرح شد، ادامه داد: در درجه اول تأمین مواد خام اولیه و پس از آن تأمین برق و گاز صنایع در این زمینه مطرح شد.

وی با انتقاد از قطعی برق صنعت در زمان ناترازی برق و انرژی گفت: متأسفانه بر اساس سیاست‌های فعلی در کشور ما به‌محض ایجاد ناترازی انرژی، قطع انرژی صنایع در دستور کار قرار می‌گیرد و متأسفانه در تابستان با قطع برق و در زمستان با قطع گاز مواجهیم. به نظر می‌رسد سیاست‌گذاری درست و بهینه به این صورت باشد که در بخش مصارف خانگی، صنعتی و تجاری، به‌گونه‌ای باشد که بار هیچ‌یک از بخش‌ها را به بخش دیگر تحمیل نکنیم و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مردم را دچار مشکل نسازیم.

 وی تصریح کرد: همچنین باید ثبات مدیریت را در همه بخش‌های کشور و به‌ویژه در صنایع بزرگ که در جنگ اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند شاهد باشیم./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا