اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاصنعت و معدنلوازم خانگی

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی مطرح کرد:موانع پیش روی صنعت لوازم خانگی

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: قیمت محصولات تولید شده برای صنایع پایین دست ثابت و دستوری است، اما قیمت مواد اولیه تولیدی در شرکت‌های فولادی و پتروشیمی مدام افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،عباس ابهری افزود: شرکت‌های فولادی در طول سال چندین بار قیمت ورق‌های فولاد را افزایش می‌دهند، اما قیمت لوازم خانگی که از این ورق‌ها تولید می‌شود ثابت است باید حداقل به اندازه تاثیر افزایش قیمت فولاد ما هم بتوانیم قیمت محصول نهایی خود را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: تامین ارز برای واردات برخی از قطعات از دیگر مشکلات این صنعت است، زیرا حتی اگر ما بیش از ۹۵ درصد یک محصول را در داخل تولید کرده باشیم، اما فقط یک قطعه کوچکی از آن وارداتی باشد‏ همان قطعه کوچک‏‏؛ چنانچه به موقع وارد نشود می‌تواند تمام خط تولید را تعطیل کند یعنی اگر ارز به موقع تخصیص پیدا نکند و قطعات مورد نیاز بموقع وارد نشود باعث توقف تولید می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: از طرفی با توجه به تورم موجود؛ هر سال نیاز داریم تا منابع مالی بیشتری را برای سرمایه در گردش در اختیار داشته باشیم، اما سرمایه گذاران و سهام داران توان تزریق نقدینگی مورد نیاز را ندارند و ناچاریم به سراغ تسهیلات بانکی برویم‏؛ امسال بانک‌ها بدلیل سیاست‌های کنترل تورم هیچ پولی به صنایع ندادند و تسهیلات بانکی قطع شده است و حالا این صنعت با مشکل تامین نقدیندگی مواجه است.

ابهری با بیان اینکه قوانین دست و پاگیر باعث شده تا صنعتگران بخش زیادی از وقت خود را صرف تفسیر قوانین و حل اختلافات با سازمان‌های دولتی کنند افزود:‏ یکی از سازمان‌های دولتی در یکسال بیش از هزار بخشنامه صادر کرده بود و ما باید بخشی از نیروی انسانی خودر را فقط صرف رسیدگی به امور بخشنامه‌های جدید کنیم./صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا