اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتخوزستانشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

“فولاد اکسین” صنعتی خودکفا، اشتغالزا و پیشرو در صادرات

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: زنجیره فولاد به عنوان یک صنعت مادر، ۲ میلیون شغل را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سراسر ایران ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، علی محمدی اظهار کرد: در جوامع امروز یکی از معرفه‌های قدرت میزان تولید فولاد است و پیشرفت و توسعه کشورها در گرو تولید این صنعت است.

وی در ادامه با اشاره به تداوم تحریم‌های ظالمانه، گفت: تا پیش از تشدید تحریم ها صنعت نفت منبع ارزآوری کشور بود. در دو سال گذشته صادرات زنجیره فولاد به تنهایی ۱۵ درصد ارز کشور را تامین کرد و توانست جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: زنجیره فولاد به عنوان یک صنعت مادر، ۲ میلیون شغل را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سراسر ایران ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: فولاد اکسین خوزستان جزء ۱۰ شرکت تولیدکننده ورق صنعت نفت و پتروشیمی دنیا و تنها تولیدکننده‌ این ورق در خاورمیانه است. تا پیش از به بهره برداری رسیدن شرکت فولاد اکسین ورق های مورد نیاز از خارج تامین می شد ولی امروز نه تنها توانسته ایم نیازهای ورق های مورد نیاز را تامین کنیم، بلکه به ۱۸ کشور دنیا صادرات داشته ایم.

محمدی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی سودآوری فولاداکسین نسبت به سال گذشته، گفت: تولید شرکت نسبت به ۸ ماه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را به دنبال داشته است. به همت جوانان تلاشگر شرکت موفق شدیم، آبان ماه صادرکننده نمونه کشور لقب بگیریم.

وی با بیان این که مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاداکسین در راستای خدمت رسانی و امیدآفرینی به مردم خوزستان است ادامه داد: تامین دو هزار تُن ورق برای پل عناوچه با همکاری استانداری، اعطای دو هزار بسته‌ آموزشی به دانش آموزان کم برخوردار، اعزام گروه های جهادی پزشکی به مناطق محروم، توزیع روزانه آب شرب به روستاهای اطراف و حضور برپایی موکب در ایام اربعین بخشی از فعالیت های این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی هستند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا